جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

راهنمای تیونینگ خودرو

راهنمای تیونینگ: قسمت اول

اتوپیا – چرا باید خودروی خودمان را تقویت کنیم؟ این سوالیست که اکثر مردم می‌پرسند. آنها عقیده دارند وقتی شرکت سازنده تمام جوانب را در نظر گرفته یعنی ما نباید آن را تغییر دهیم. بله در نظر گرفته ولی این برای همه شرایط صدق نمی‌کند. مثلا برای مسابقات قضیه فرق می‌کند. و آنها ماشین را فقط برای مسابقه نساخته‌اند. شرایطی مثل آلایندگی و کنترل هزینه ها هم در این بین تاثیر گذارند. علم تیونینگ برای همین شرایط است.

حال ما میخواهیم به میخواهیم به شما آموزش دهیم که چطور ماشینتان را خودتان تیون کنید. با اتوپیا همراه باشید.

تیونینگ چرخ ها

طبیعتا اولین قطعاتی که هر کسی در تیونینگ به فکر تغییر آن می‌افتد رینگ ها و تایرهاست. و دلیل آن هم مشخص است. چون مهم ترین قطعات هستند. و روی زیبایی خودرو هم تاثیر ویژه دارند.

در اینجا چند مسئله وجود دارد که اکثر افراد به آن توجهی ندارند. یکی اینکه حتما تایر و رینگی بخرید که ابعاد آن مشخص شده باشد و اندازه ماشین شما باشد. دو اینکه سیستم ترمز هم به اندازه رینگ و تایر مهم است. چون وقتی رینگ و تایر بزرگتر نصب می‌کنید، هر چقدر هم سبک باشد باز هم ترمزهای قوی تر لازم دارد. چون ماشینتان سریعتر شده.

سوم اینکه گریپ بالاتر تایرها لزوما ماشینتان را سریعتر نمی‌کند. در واقع در مستقیمی ها شما را کندتر خواهد کرد. و علاوه بر این افزایش گریپ تا جایی ادامه می‌یابد که تایر برای آن دما طراحی شده باشد. پس تایری بخرید که مناسب خودروی شما باشد.

سیستم تعلیق

در مورد سیستم تعلیق بسیاری از افراد وسواس علاقه شدیدی روی ارتفاع پایین دارند. و به اصطلاح خودرویشان را کف خواب می‌کنند. ما این را توصیه نمیکنیم. و معتقدیم پایین آوردن ارتفاع سواری فقط تا جایی مجاز است که لقی های سیستم فرمان و تعلیق را برطرف کند و عملکرد ماشین شما را بهتر کند. برای بهبود عملکرد ماشین چکار کنیم؟ خیلی ساده است. در اینجا توضیح دادیم.

تنفس و فیلترها

به طور کلی در زمینه تیونینگ تعویض فیلترها و intake خودرو ضروری نیست. برای بعضی خودروها تاثیر دارد و برای بعضی ها نه. پس اگر عملکرد مسابقه‌ای نمی‌خواهید به سراغ تعویض فیلتر ها و سیستم تنفس نروید.

در قسمت بعدی راهنمای تیونینگ به سراغ تعویض سیستم اگزوز و نصب قطعات آیرودینامیک خواهیم رفت.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *