جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

گفت و گو با امیر حسینی درباره شبیه سازهای اتومبیلرانی

گفت و گو با امیر حسینی درباره شبیه ساز اتومبیلرانی

اتوپیا – شبیه ساز رانندگی یا همان racing simulator سیستمی است که مسابقات اتومبیلرانی را شبیه سازی می‌کند. به راننده امکان می‌دهد که عکس‌العمل های خود را بهبود دهد. همچنین فضایی را به وجود آورده تا رانندگان بتوانند در فیزیکی بسیار نزدیک به واقعیت به رقابت بپردازند.

در ادامه با امیر حسین حسینی یکی از راننده های برتر شبیه ساز در ایران گفت و گو خواهیم کرد.

چه شد که وارد رشته شبیه ساز اتومبیلرانی شدی؟

خب من اوایل کارتینگ کار می‌کردم. ولی بعدا دیدم که فعلا در ایران آینده خاصی پیش رویم نیست. تصمیم گرفتم که تمرکزم را روی این رشته بگذارم.

هدفت در اتومبیلرانی چیست؟

خب من هم مثل همه کسانی که عاشق خودرو و موتوراسپرت هستند، هدفم فرمول یک بود. اما خب الان مسابقات زیادی شرکت کردم و تفکراتم تغییر کرده. دیدم که فرمول یک آخر دنیا نیست. خیلی از رشته های دیگر اتومبیلرانی هستند که به اندازه فرمول یک جذابند.

ولی به خاطر اینکه در پوشش رسانه‌‍ای صدر اتومبیلرانی نیستند، زیاد مطرح نمی‌شوند.

در مورد اینکه میخواهم به کجا برسم باید بگویم که هدف من فعلا خوب رانندگی کردن است. و بعد از آن قهرمانی در شبیه ساز. که نسبت به اتومبیلرانی فیزیکی برای من در اولویت است. علتش این است که در شبیه ساز هزینه کمتری نیاز است تا وارد آن شوند. و برای همین هم استعدادهای بیشتری در آن می‌بینید.

در کنار این رشته چه فعالیت هایی انجام می‌دهی؟

فعالیتی که در کنار این رشته انجام می‌دهم تمرینات آمدگانی جسمانی هست. شاید بگویید این رشته نیازی به ورزش فیزیکی ندارد اما اینطور نیست. در رشته شبیه ساز چون خودش فعالیت فیزیکی کمی دارد، نیاز داریم که ورزش فیزیکی هم کنار آن انجام دهیم.

کار دیگری که پیگیرش هستم خدمت سربازی هست. به خاطر اینکه اگر توانستم سهمیه بگیرم در مسابقات فیزیکی بین‌المللی شرکت کنم.

چه رقابت هایی را شرکت می‌کنی؟

فعلا فقط GT3 آنهم با نرم افزار assetto corsa competizione. ولی احتمالا مسابقات iracing را هم شرکت خواهم کرد.

از افتخاراتی که کسب کردی برایمان بگو؟

سال 2020 هشتم جهان شدم. و مقام های خوبی هم کسب کردم. سال 2021 هم ورودی تایم اول جهان را زدیم. اما متاسفانه ما را از مسابقات بن کردند. آنهم به خاطر یک سری لابی ها. امسال هم به خاطر همین موضوع ستاپ راننده تیم مکلارن james baldwin را انجام دادم. و خوشبختانه james baldwin توانست قهرمان جهان شود.

کسی که علاقه داشته باشد چطور می‌تواند وارد رشته شبیه ساز شود؟

خیلی ساده. با خریدن یک ست فرمان لاجیتک و یک سیستم PC متوسط. نیازی نیست که هزینه های هنگفتی بپردازد. من خودم با کمترین امکانات هشتم جهان شدم. منتها شما اول باید درک درستی از اتومبیلرانی داشته باشید. بدین منظور می‌توانید دوره های کارتینگ را شرکت کنید. یا اینکه یک مربی برای شبیه ساز پیدا کنید.

چقدر برای شبیه ساز تمرین می‌کنی؟

متوسط مدت تمرین من بین 2 تا 4 ساعت در روز است. حالا اگر در فصل مسابقات باشیم میرسد به 4 ساعت. وگرنه روزی 2 تا 3 ساعت.

سخن آخر؟

شبیه سازها می‌توانند در آینده نزدیک باز هم پیشرفت چشمگیری داشته باشند. به خاطر جذب شدن استعدادهایی که نمیخواهند آنقدر هزینه کنند. و اینکه امیدوارم راننده های ما هم بتوانند در این رشته خوش بدرخشند.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *