جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

رانندگی حرفه‌ای با مدیتیشن به روش استیگ!

کاهش استرس رانندگی با مدیتیشن به روش اتوپیا!

اتوپیا – درگیر استرس رانندگی هستید؟ موقع نشستن در ماشین مضطرب می‌شوید؟ هنگام رانندگی در شهر از شدت خشم فحاشی می‌کنید؟ به شما مدیتیشن به روش اتوپیا را پیشنهاد می‌کنیم. ? برای آموختن این روش با ما همراه شوید.

مدیتیشن چیست و از کجا آمده است؟

ابتدا بیایید ببینیم اصلا مدیتیشن چیست؟ مدیتیشن یک سنت کهن است که از زمانی که بودا به روشن ضمیری رسید قاعده‌مند شد. اما خاستگاه اصلی مدیتیشن چندان مشخص نیست. شواهدی وجود دارد که افرادی هزاران سال پیش از تولد بودا نیز به مدیتیشن می‌پرداختند. امروزه متدهای بسیاری برای انجام مدیتیشن وجود دارند که هدف کلی آنها کاهش اضطراب و رسیدن به آرامش است. اما ما در اتوپیا به عنوان یک رسانه فعال در حوزه موتوراسپرت و رانندگی جای خالی روشی ویژه برای رانندگان را حس کردیم. واقعیت اینجاست که تا پیش از این روش خاصی وجود نداشت که برای کاهش استرس رانندگی، چه در شهر و چه در پیست در نظر گرفته شده باشد. اکثر سیستم های مراقبه نیازمندن نشستن با چشمان بسته برای مدت متمادی هستند. و رانندگان اغلب به دلایل مختلفی وقت انجام مدیتیشن را ندارند. و حتی مدیتیشن به آنها هوشیاری بالایی برای عکس‌العمل های سریع هنگام رانندگی را نخواهد داد.

کاهش استرس رانندگی و همزمان بالا بردن عکس‌العمل!

رانندگی حرفه‌ای با مدیتیشن به روش استیگ!

این روش برای رانندگان بسیار مناسب است. چرا که دیگر خبری از فراهم کردن شرایطی چون فضای آرام، حالت های خاص بدن و عقاید مذهبی نیست که قبلا باعث می‌شد به سمت مراقبه نروید. و از طرفی نیازهای رانندگان از جمله رفلکس های سریع در آن در نظر گرفته شده است.

  1. برای شروع ، ابتدا چشم هایتان را ببندید و دو یا سه نفس عمیق بکشید. سپس ریتم عادی نفس کشیدن را ادامه دهید. توجهتان را آگاهانه به موج نفس ها معطوف کنید. به اینکه چگونه عمل دم و بازدم را انجام می‌دهید دقت کنید. این کار را تا حدود 5 دقیقه انجام دهید.
  2. پس از اینبار شروع به شمردن نفس ها از یک تا پنج کنید. هر دم و بازدم را یک نفس در نظر بگیرید. این عمل را چندین بار تکرار کنید. از یک تا پنج نفس هایتان را بشمارید. بعد از حدود 4 یا پنج دقیقه می‌توانید به سراغ مرحله بعد بروید.
  3. دوباره مرحله یک را تکرار کنید. با این تفاوت که اینبار از یک نفر بخواهید تا با حرکتی مثل دست زدن شما از پایان مراقبه آگاه کند. شما به محض اینکه صدا را می‌شنوید باید چشم هایتان را باز کنید. دقت کنید در این مرحله هرلحظه ممکن است صدا را بشنوید پس باید همزمان به تنفستان آگاه باشید و برای یک چالش سخت آماده!
  4. و اما چالش! آن نفر باید در همان حالی که شما نشسته‌اید، از روبرو یکی از دو توپ تنیسی که قبلا آماده کرده اید را رها کند. و شما باید قبل از اینکه به زمین بخورد آن توپ را بگیرید. حال اینکه آن نفر مقابل می‌تواند با هر ترتیبی توپ ها را رها کند.

دقت کنید که تمرین گرفتن توپ ها نیازمند ممارست فراوان است. بنابراین اگر دفعات اول موفق نشدید سرخورده نشوید.

در انتها شما می‌توانید با انجام این تمرین به صورت مداوم به راننده آرام تر و البته سریعتری تبدیل شوید!

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *