جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

مقایسه سرعت رشته های مختلف موتوراسپرت

مقایسه سرعت رشته های مختلف موتوراسپرت

اتوپیا – همه ما فرمول یک را به عنوان قله موتوراسپرت می‌شناسیم. اما کدام رشته واقعا سریعتر است؟ برای پیدا کردن جواب این سوال با اتوپیا همراه شوید. ?

پیش از اینکه ماشینها با هم مسابقه دهند، بیایید ببینیم نقاط قوت و ضعف هرکدام از این خودروهای رشته های مختلف چیست.

فرمول یک

مقایسه سرعت رشته های مختلف موتوراسپرت

با ماشین فرمول یک شروع می‌کنیم. سنگ محک ما برای این تست. این خودروها حدود 1000 اسب بخار قدرت دارند و حدودا 850 کیلوگرم وزن. ماشین های فرمول یک برای حداکثر سرعت در پیست نیازمند حداکثر داون فورس هستند. چرا که نیروی رو به پایین بیشتر به آنها قدرت ترمزگیری بیشتر و ثبات بیشتری می‌بخشد.

فرمول 2

مقایسه سرعت رشته های مختلف موتوراسپرت

ماشین بعدی، خودروی مسابقات موتوراسپرت فرمول 2 است. این خودروها وزن کمتر، قدرت کمتر، و قطعات آیرودینامیکی کمتری نسبت به برادر بزرگترشان دارند.

رشته موتوراسپرت ایندی کار

رشته های مختلف موتوراسپرت

ایندی کار به نوعی پسرعموی آمریکایی فرمول یک محسوب می‌شود. این ماشین ها قدرت کمتری نسبت به فرمول یک دارند. اما از طرفی داون فغورس کمترشان به آنها در مستقیمی ها سرعت بیشتری می‌دهد. چرا که ماشین های ایندی اکثرا در پیست های بیضی استفاده می‌شوند.

فرمولا e ،خواهر جدید رشته های موتوراسپرت فرمولا

رشته های مختلف موتوراسپرت

رشته خودروهای فرمولای برقی به تدریج جای خود را در میان هواداران موتوراسپرت باز کرده و دستخوش تغییرات فراوانی شده. این خودرو ها وزنی مشابه خودروهای فرمولا دارند با این تفاوت که قدرتشان بسیار کمتر است. اما امتیاز مهم این ماشین ها، گشتاوریست که به صورت آنی در دسترس چرخ ها قرار می‌گیرد.

کلاس هایپرکار مسابقات استقامت

رشته های مختلف موتوراسپرت

میرسیم به ماشین های مسابقات استقامت. کلاس برتر مسابقات که جدیدا هایپرکار نام گرفته، نیروی پیشرانه هایبرید را برای هر چهار چرخ فراهم می‌کند.

LMP2

رشته های مختلف موتوراسپرت

در فاصله اندکی با هایپرکار، ماشین LMP2 قرار دارد.

کلاس GTE موتوراسپرت

مقایسه سرعت رشته های مختلف موتوراسپرت

در پایین ترین کلاس مسابقات استقامت، خودروهای GTE قرار دارند. راننده های این خودرو در دو کلاس پایه و pro به رقابت می‌پردازند. اما تفاوت ماشین GTE با GT3 چیست؟ ماشین های GT3 داون فورس پایینی دارند. در حالی که ماشین های GTE به دلیل استقامتی بودن مسابقات باید دون فورس بالایی داشته باشند.

کلاس GT3

تفاوت دیگر این خودروها در مقایسه با GTE، ضریب آیرودینامیک پایینترشان است. چرا که این سری مسابقات سرعتی تر از مسابقات استقامت می‌باشد.

موتو جی پی

موتو جی پی برای موتو ریس دقیقا همان حکم فرمول یک برای مسابقات سرعت اتومبیلرانی را دارد. این موتورها می‌توانند تا 68 درجه به پهلو خم شوند و این برتری بسزایی در پیچیدن به آنها می‌دهد!

صفرتاصد رشته های مختلف موتوراسپرت

همانطور که در این ویدئو ملاحظه می‌کنید، ماشین هایپرکار و موتو جی پی به ترتیب اول و دوم شدند. همانطور که گفتیم ماشین هایپرکار از هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی استفاده می‌کند و قدرت را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. این باعث می‌شود این ماشین شتاب اولیه بالایی داشته باشد. اما در فاصلعه و زمان بیشتر، قضیه فرق خواهد کرد.

موتو جی پی نسبت وزن به قدرت پایینی دارد. اما از طرفی ثبات خوبی ندارد. چرا که نقطه تماس تایرهای آن با آسفالت بسیار کوچک است. چسبندگی پایین آن باعث می‌شود استارت خوبی نداشته باشد اما بلافاصله به لطف وزن کم جبران کند.

تست سقف سرعت

در مورد سقف سرعت اما، ماشین ایندی کار و موتو جی پی و فرمول یک به ترتیب بالاترین سرعت را دارند. علت این است که ماشین ایندی کار سطح بسیار لغزنده‌ای دارد و نیروی مقاومت هوا (درگ) را به حداقل می‌رساند. و همچنین داون فورس پایینی تولید می‌کند که به آن اجازه می‌دهد در مستقیمی، راحت تر سرعت بگیرد.

هات لپ در پیست اسپا

در شبیه سازی که برای گرفتن لپ تایم این خودروها در پیست اسپا انجام شد، چهار تا از آنها حضور نداشتند. ماشین های نسکار و ایندی کار برای پیچ زدن طراحی نشده‌اند. موتو جی پی هم در پیست اسپا به دلیل پستی و بلندی های بسیار احتمالا تصادف خواهد کرد. فرمولا E هم برای مسیرهای تنگ طراحی شده.

منبع: DRIVER61 ترجمه اختصاصی اتوپیا

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *