جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

برخورد اول از نوع کلاسیک

در دنیا و اتفاقاً همین ایران خودمان، تب خودروهای کلاسیک رشد روزافزونی دارد. این را می‌شود از روی ارزش‌افزوده این خودروها در چند سال اخیر فهمید. هرازگاهی خبری می‌شنویم از خودروهایی که در حال خاک خوردن بودند؛ اما ناگهان توسط یک مالک خوش‌ذوق بازسازی‌شده‌اند. خودروهایی که در حال نابود شدن بودند یا به هر دلیلی رهاشده بودند و خبری از آن‌ها نبود. ولی با قیمت‌های کهکشانی در مزایده‌های معروف فروخته می‌شوند. حتی دیده‌شده یک فراری که قبلاً در دریاچه‌ای غرق شده بود؛ به همان شکل و شمایل به‌عنوان اثر هنری در موزه نگهداری می‌شود!

در همین ایران خودمان عده‌ای هستند که از انواع خودروهای داخلی خسته شده‌اند. این افراد دنبال یک گزینه خوش قیمت، متفاوت و خاص می‌گردند. البته که هر گردی گردو نیست و هر ماشین قدیمی هم کلاسیک محسوب نمی‌شود!

قبل از اینکه بیاییم یک‌مشت اراجیف به هم ببافیم که در کل‌کل بین پراید و بنز کدام سوسک می‌شود؛ باید ببینم “اصلاً این ماشین کلاسیک ماشین کلاسیک که میگن چیه!”

اول‌ازهمه مایه!

پول و بیزنس در جوامع امروزی حرف اول را می‌زند. این یک حقیقت اجتناب‌ناپذیر است.

در کشورمان هم با توجه به شرایط خاص بازار همه در تکاپو هستند تا با تبدیل پول به کالا به‌نوعی سرمایه‌گذاری انجام دهند. البته که ماشین‌های روز هرلحظه ممکن است به دلایلی ترقی داشته باشند؛ اما در مورد سرمایه‌گذاری بلندمدت باید بگوییم “جوجه رو آخر پاییز می‌شمرن!”

نکته جالب اینجاست که با گذشت زمان ماشین‌های کلاسیک کم‌کم گران‌تر و گران‌تر می‌شوند؛ برعکس، ماشین‌های مدرن شاید افت قیمت وحشتناکی داشته باشند.

همه چی دورهمیش خوبه

شاید شما قبل از خریدن یک ماشین کلاسیک به چشم یک دردسر جدید به آن نگاه کنید؛ ولی با ورود به جامعه کلاسیک بازها شرایط تغییر می‌کند. شما با قشری از جامعه ماشین بازها آشنا می‌شوید که آن‌ها هم دقیقاً همان دردسرهای شمارا دارند! باید دربه‌در برای پیدا کردن قطعات در شهر سرگردان شوند؛ لحظه‌ای چشم از ماشین برندارند دائم به فکر سرویس ماشین باشند و هزاران مسئله دیگر که فقط خدا عالم است.

البته در کنار دردسرها علاقه‌مندی‌های شما را دارند. مثلاً همه آن‌ها به بوی گریس و روغن اعتیاددارند! در کل می‌توان گفت همه‌چیز با ورود به این جمع‌ها رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند. شاید رنگ و بوی روغن‌موتور و اسپری انژکتورشور!

لاکشری لایف استایل به سبک کلاسیک بازها!

نه تنها با نگهداری و استفاده از خودروهای کلاسیک لذت‌بخش است؛ بلکه شما با نگهداری و حتی تعمیرات این‌گونه خودروها اطلاعات و علاقه‌تان بیشتر می‌شود. این قضیه باعث می‌شود تا وابستگی شما به خودروی‌تان بیشتر شود؛ درنتیجه، شما بیشتر به فکر رسیدگی به خودروی‌تان هستید. رسیدگی کردن به خودرو، یعنی جلوه کردن در سطح شهر؛ همان چیزی که عده‌ای ممکن است آن را نوعی خودنمایی بدانند؛ ولی این نکته نباید باعث رنجش شما شود چون شما برای نگهداری آن خودرو زحمت زیادی کشیده‌اید و آن را از سر گذر نیاورده‌اید!

درواقع شما برای خودتان نوعی لاکشری لایف استایل دارید که از سایر لاکشری لایف استایل ها متمایز است!

یک‌کلام ختم کلام

درنهایت باید این نکته را هم یادآور شد؛ که کلاسیک‌ها در کنار همه جذابیت‌هایی که دارند رسیدگی خاص خود را دارند. اگر این رسیدگی‌ها انجام نشود درواقع شما در حق آن خودروی بیچاره و بقیه خودروهای کلاسیک ظلم کرده‌اید!

بنابراین قبل از خریدن هر خودرویی اول کمی سبک‌سنگین کنید ببینید چند مرده حلاجید!

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *