جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

قوانین نانوشته موتوراسپرت

ورزش‌های مختلف هرکدام قوانین خاص خودشان را دارند. در موتوراسپرت هم این بگیروببندها هست! رشته موتوراسپرت زیرمجموعه‌های مختلفی دارد؛ مثلاً دریفت، فرمولا، رالی، موتو جی پی و… این ورزش‌ها، هرکدام قوانین خاص خودشان را دارند؛ اما موتوراسپرت قوانین دیگری هم دارد که در همه این‌ها مشترک هست. این قانون‌ها جای خاصی نوشته‌نشده‌اند!

همه جای دنیا قانون‌هایی برای پرچم‌های موتوراسپرت علائم اختصاری نحوه ست آپ انجین خودروها و خیلی بحث‌های دشوار و تخصصی دیگر وجود دارد. توضیح دادن همه اصول تئوری موتوراسپرت، به‌اندازه صفحات فرهنگ‌نامه‌ی دهخدا می‌شود! برای همین هم کسی تابه‌حال جرئت نکرده چنین کتابی تألیف کند! اما بعضی از قانون‌ها را باید از زیر سنگ پیدا کنید. چون لازم به داد زدن نداشته‌اند! شاید کمی گیج شده باشید اما فعلاً بیایید تا چند تا از این قانون‌ها را بررسی کنیم.

هیچ‌وقت هم‌تیمی خود را نزنید!

اشتباه نکنید! منظور من این است که با خودروی خود به خودروی هم‌تیمی‌تان نکوبید. با این کار هم با این کار وجهه‌ خودتان را خراب می‌کنید. شاید رسانه‌ها این برداشت را داشته باشند که شما به هم‌تیمی‌تان حسودی می‌کنید. راستی! ماشین هم نابود می‌شود!

خودرو خود‌تان را دوست داشته باشید

خیلی از ما عاشق خودروها هستیم؛ ولی برای اینکه بتوانید نهایت پرفورمنس آن را روی آسفالت بیاورید؛ باید عاشق ماشینتان باشید، باید آن را مثل بدنتان حس کنید؛ یعنی با فشردن پدال گاز خودتان را در حال دویدن تصور کنید! این حس درونی به‌مرور با تمرین رانندگی بیشتر در شما ایجاد خواهد شد. درواقع شما با رانندگی کردن کم‌کم حس وابستگی خاصی نسبت به خودرویتان پیدا می‌کنید. شاید کمی عجیب باشد؛ اما باور کنید! این‌یک قانون است!

پشتکار دیوانه‌وار!

شما مسیری را برای رسیدن به قهرمانی انتخاب کرده‌اید. در این راه شاید گاهی احساس کنید که همه‌ عوامل دنیا علیه شما هستند! موتوراسپرت از ورزش‌های دشوار و ریسکی به‌حساب می‌آید؛ برای همین، عوامل زیادی در عملکرد شما مؤثرند که شاید حتی راه فراری از آن‌ها نداشته باشید. از خرابی خودرو بگیرید تا آب‌وهوا! پس باید تلاش کنید که به این دشواری‌ها بی‌توجه باشید؛ از طرفی دائم تلاش کنید که با تمرینات سخت ورزشی صدم ثانیه‌ای از لپ تایم خود کم کنید. همه این‌ها نیازمند یک‌چیز هستند: پشتکار!

راه بازکنید …

راهی پیدا کنید حتی وقتی راهی وجود ندارد! راننده‌های بزرگ همیشه تصمیم‌های آنی و افراطی خاص خودشان را دارند. کمتر راننده موفقی پیدا می‌شود که همیشه محتاطانه رفتار کند. آن‌ها همیشه مسیری برای سبقت‌گیری پیدا می‌کنند. حتی اگر لازم باشد با یک تلنگر زدن به راننده‌ی جلویی!

هرگز تسلیم نشدن!

احتمالاً این جمله را خیلی شنیده‌اید. کلیشه‌ای‌تر از این عبارت وجود ندارد! اما چه بخواهید و چه نخواهید، استراتژی اول و آخر در موتوراسپرت هم همین است. در ورزش‌های موتوری قبل از جسم ورزیده، ذهن قدرتمند اهمیت دارد. شما برای برنده شدن با خودتان رقابت می‌کنید نه با دیگران! بنابراین این پیشرفت شما مساوی است با قوی تراز قبل شدن خودتان. پس با تسلیم نشدن و تا لحظه آخر جنگیدن درواقع عملکرد خود را بهتر می‌کنید.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *