جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

فرمولا دریفت : قسمت اول

اتوپیا-دریفت یکی از پرطرفدارترین مسابقات اتومبیلرانی بوده؛ که برای اولین بار در ژاپن برگزار شد و کم کم در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد. این مسابقات به دلیل سبک و استایل خاص خود نیاز به یک راننده ماهر برای کنترل خودرو دارد. به همین دلیل دریفت خودش را در لیست مهیج ترین مسابقات ورزشی قرار داده است.

شروع فرمولا دریفت

فرمولا دریفت از جمله گسترده‌ترین مسابقاتی است که در زمینه دریفت و شاید اتومبیرانی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد رقابت در بالاترین سطح در رشته دریفت است. این سری مسابقات برای اولین بار توسط شرکت slipstream global marketing در ایالات متحده پایه گذاری شد. بعدها به کمک SCCA (sport car club of america) قوانینی برای کیفیت و ایمنی هر چه بیشتر این مسابقات وضع شد.

اولین دوره این مسابقات در سال 2004 با برگزاری 4 راند کار خودش را شروع کرد. تا امروز شاهد برگزاری این مسابقات در سطح بسیار بالا و حرفه‌ای هستیم. شرکت های بزرگی از جمله ردبول به عنوان اسپانسر این مسابقات دیده می‌شوند.

روند برگزاری مسابقات

این مسابقات در 8 الی 10 راند اصلی برگزار می‌شود. بعد از اتمام هر راند، مجددا همان رانندگان با همان ترتیب در پیست بعدی شرکت می‌کنند.

در این مسابقات،اتومبیل‌ها در دو حالت با هم به رقابت می‌پردازند.

1.حالت solo: هر اتومبیل به تنهایی وارد پیست شده و بسته به دریفت خود، امتیازهایی را کسب می‌کند

2.حالت tandem یا head to head: در این حالت دو اتومبیل در دو راند با هم به رقابت می‌پردازند. در راند اول، یک انومبیل در جلو (lead) و اتومبیل دیگر (chase) پشت سر اتومبیل اول حرکت می‌کند. (بعضی اوقات فاصله آنها به سانتی متر می‌رسد!)

و در راند دوم جای اتومبیل chase و lead عوض می‌شود.

از دست دادن امتیاز

عوامل از دست دادن امتیاز: در صورت تصاف و برخورد کردن ماشین با دیوار اطراف پیست (به صورتی که شما دیگر نتوانید به دریفت زدن ادامه دهید.)

خروج چهار چرخ از مسیر پیست و اسپین شدن.

به وجود آمدن نقص فنی در ماشین.

انداختن نقاطی به نام clipping point یا تماس با آنها. اینها از مواردی هستند که شما امتیاز را کاملا از دست می‌دهید.

البته اگر در حالت دریفت ماشین شما مقداری با دیواره‌ها تماس پیدا کند تنها از امتیاز شما کم می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا بقیه قوانین رشته جذاب دریفت را بررسی کنیم.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *