جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

رازهای سرعت: قسمت اول

اتوپیا-در قسمت اول از مجموعه مطالب رازهای سرعت به سراغ یکی از ابعاد نسبتا ناشناخته موتوراسپرت رفته‌ایم. یعنی ذهن. تقریبا هر کسی که حتی یکبار رانندگی حرفه‌ای را تجربه کرده باشد این فکر به ذهنش خطور کرده است. اینکه تنها چیزی که یک قهرمان موتوراسپرت لازم دارد اینهاست. یک ماشین سریع، کمی تمرین و البته شانس! در واقع این عوامل ضروری هم هستند. اما کافی یا حتی در اولویت نه.

ابتدا شما به آمادگی جسمانی و ذهنی بالا نیاز خواهید داشت. در این سری مطالب چگونگی رسیدن به آمادگی ذهنی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

همه چیز به ذهن برمی‌گردد

می‌خواهید مهارت رانندگی حرفه‌ای خود را بالا ببرید؟ شما باید روی ذهنتان کار کنید! می‌پرسید چطور؟ بیایید با یک سوال شروع کنیم. چطور بعضی روزها هر کار می‌کنید موفق می‌شوید و بعضی روزها برعکس. هر کار می‌کنید نتیجه‌ای نمی‌گیرید؟ همه ما این لحظات را به یاد داریم ولی نمی‌دانیم دلیلش چیست. الان به شما می‌گوییم. همه اینها در ذهن شما می‌گذرد. رانندگی حرفه‌ای هم مثل هر حرفه دیگری کاملا به ذهن بستگی دارد.

همه راننده‌های مسابقه در ابتدا از استعداد مشخصی برخوردارند. آنهایی که عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند؛ ذهن خود را مدیریت می‌کنند تا از این استعداد ذاتی استفاده کنند.

جکی استوارت

و اما عملکرد دقیقا چیست؟ عموما اینطور برداشت شده (به ویژه در رانندگی مسابقه) که عملکرد ما همان نتایجی است که قبلا کسب کرده‌ایم. مثلا چه رکوردی ثبت کرده‌ایم، چه رتبه‌ای آوردیم و … اما ما می‌خواهیم طور دیگری به ماجرا نگاه کنیم. عملکرد ما در واقع همان کارها و تمریناتی است که در راستای این حرفه (رانندگی) انجام می‌دهیم. مثلا اگر می‌خواهید رکوردی را در پیست ثبت کنید چه تمریناتی را در راستای آن انجام می‌دهید؟ آیا از حداکثر توان خود استفاده می‌کنید؟

قدرت ذهن

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید. با اینکه مهارت شما محدودیت فیزیکی دارد، اما قدرت ذهن شما نامحدود است. هر سلول عصبی مغز انسان به اندازه یک لپ تاپ مدرن قدرت پردازش دارد. و مغز انسان حدود 1011 سلول عصبی دارد!

اینجاست که اهمیت ذهن در رانندگی مشخص می‌شود. داده هایی که وارد ذهنتان می‌شوند در عملکردتان تاثیرگذارند. چه افکارتان، چه درک حسی شما و چه آموزش هایی که می‌بینید. همه از فیلتر وضعیت روحی شما عبور می‌کنند و مغز دستورالعمل های لازم را می‌گیرد و به بدن اعمال می‌کند. و نتیجه این می‌شود که شما ترمز می‌گیرید، فرمان را می‌چرخانید و …

ادامه دارد …

منبع: کتاب inner speed secrets نوشته ross bentley

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *