جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

جبهه های مختلف ماشین بازها

ماشین‌ بازها و جبهه‌های مختلفشان

اتوپیا-ماشین بازها هم مثل بقیه اقشار مردم هرکدام سوگیری ها و تعصبات مختلفی دارند. یکی ماشین‌های برقی را ناجی بشریت می‌داند. دیگری ماشین‌های برقی را مزخرف و بی روح می‌داند و معتقد است ماشین اصولا باید آلودگی ایجاد کند! عده‌ای پیگیر خرید و فروش هستند. عده‌ای پیگیر موتوراسپرت. و …

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی و موشکافی این جبهه‌ها بپردازیم. توجه کنید که قصدمان تخریب این دسته‌ها نیست. فقط محض شوخی!

متعصبان یک کشور سازنده خاص

این دسته عموما طوری رفتار می‌کنند انگار بچه ناف منهتن‌اند! یا مثلا یک در زندگی پیشین یک سرباز آلمان نازی بوده‌اند و حالا باید از کشورشان در برابر نیروهای متفقین دفاع کنند! کلا روی وطن خیالیشان تعصب خاصی دارند. اگر هم خدای نکرده کشور دشمن یک ماشین خوب بسازد و آنها هم دوست داشته باشند می‌گویند فلان ماشین فلان جایکی نیست!

مثلا ممکن است یک عشق آلمانی تسلا را بپسندد. در این صورت اگر از او بپرسید خب تو که عشق آلمانی بودی. چرا تسلا را دوست داری؟ میگوید نه اشتباه نکن. تسلا آمریکایی نیست!

زیرگونه ها: چشم بادامی ها ( عشق ژاپنی ) ، یانکی ( عشق امریکایی ) ، عشق آلمانی ، عشق کره‌ای ، عشق ایتالیا ، عشق فرانسوی ، عشق انگلیسی ( زیرگونه نادر! )

متعصبان یک برند خاص

این گروه ماشین باز معمولا طوری از برند مورد علاقه‌شان دفاع می‌کنند گویی قرار است از پدرشان به آنها به ارث برسد!

مثلا اگر طرفدار فراری هستند طوری از همه تصمیمات شرکت دفاع می‌کنند انگار صد در صد سهامش را خریده‌اند. و اگر فراری کم بیاورد سرمایه‌شان نابود خواهد شد!

زیرگونه‌ ها: به تعداد برندهای خودروسازی.

ماشین باز رایسر ( ricer )

رایسر ها معمولا به کم و ارزان قانع هستند. اگر پول بوگاتی ندارند خب اشکال ندارد. به جایش پیکان جوانان میخرند! درهایش را لولای قیچی می‌گذارند. کف خواب شدن هم که از واجبات است. صاحبان این خودروها همچنین به انواع بوق های کرکننده و نورهای کورکننده علاقه خاصی دارند. اگر هم ماشین را شبیه امام زاده سیار در بیاورید که چه بهتر!

زیرگونه ها: به تعداد ماشینهایی که رایسر شدن در خونشان ( یا بنزینشان! ) باشد مثل انواع پراید، انواع پیکان، pk، سمند، تیبا، رانا، دنا، ساینا، شاهین،تارا، دارا و سارا (!) و غیره

ماشین باز اهل شوتی!

اگر نمی‌دانید شوتی ها ماشینهای قاچاقچیان هستند. که عقب ماشین را بالا میبرند تا وقتی که بار قاچاق می‌زنند ماشین به حالت اول برگردد. شاید با خود بگویید مگر قاچاقچی ماشین باز هم داریم. جواب بله است. عده‌ای از جماعت شوتی سوار عشق ماشین هستند و فنی.

زیرگونه ها: بستگی به نوع کالا دارد!

جماعتِ بنداز!

این دسته کلا میخواهند بندازند! بدین صورت که شیشه ماشین را پایین داده و می‌پرسند: بندازیم؟

در واقع اینطوری شما را به کورس گذاشتن دعوت می‌کنند.

زیرگونه ها: ندارد

نِردِ ماشین

اگر شما جزو این دسته هستید احتمالا روی هر چیزی که به ماشین مربوط می‌شود گیر خاصی دارید. از ماکت گرفته تا تی‌شرت و ماگ یا هر چیزی که نشانی از ماشین داشته باشد. هر جا هم صحبت ماشین باشد جذب آنجا می‌شوید. معمولا تعصب روی برند خاصی ندارید یا تعصبتان خیلی خفیف است. تمام مجلات و کتاب های خودرویی را می‌خوانید. همه فیلم و سریال هایی که کوچکترین ردپایی از ماشین آنجا باشد.

ماشین باز فنی و مهندس طور

دقت کنید گفتیم مهندس طور. نه لزوما دارای مدرک مهندسی. اگر جزو این دسته هستید معمولا سغی دارید سوالات ساده را با جواب های سنگین و دهان پرکن پاسخ دهید. مثلا دوستی از شما می‌پرسد: قدرت سانتافه چند نیوتون متر است؟ و شما در جواب می‌گویید: البته واحد اندازه گیری قدرت خروجی نیوتون متر نیست. بلکه اسب بخار است. آن گشتاور است که با یکای نیوتون متر بیان می‌شود. اگر بخواهی گشتاور را حساب کنیباید عدد 9.5488 را در قدرت بر حسب کیلووات ضرب کنی. و بعد حاصلش را بر rpm تقسیم کنی.

همانطور که می‌بینید جوابی که دادید به هیچ درد دوستتان نخورد. ولی خب این جز تیپ شخصیتی شماست و کاری نمی‌شود کرد.

بماند که خود ادمین هم همینطوری توضیح می‌دهد!

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *