جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

مورگان پلاس 4 نمای روبرو

مورگان با پلاس 4 به رالی برمیگردد

اتوپیا-اگر از شما بخواهند خودروسازهای بریتانیایی را نام ببرید اولین نام هایی که به ذهن می‌رسند اینها هستند. رولزرویس، مکلارن، استون مارتین، بنتلی و چند خودروساز سوپرلوکس دیگر. اما اگر به طور تخصصی پیگیر ماشین ها باشید احتمالا مورگان را می‌شناسید. کارگاه کوچکی در یکی از روستاهای انگلستان که از دهه 1910 میلادی مشغول فعالیت است.

و نکته جالب اینجاست که هنوز هم این خودروها با طراحی همان دوره و با دست تولید می‌شوند.

اما حالا مورگان یکی از مدل‌های خود به اسم پلاس 4 را برای آفرود و رالی ستاپ کرده. و نام آن را CX-T گذاشته. با بررسی این خودرو همراه ما باشید.

چه فرقی با مورگان پلاس 4 معمولی دارد؟

در حقیقت یک ورژن آفرودر از مورگان پلاس 4 معمولیست. که اتفاقا آن هم خودرویی فوق‌العاده است!

با اینکه cx-t مجهز به سیستم چهار چرخ محرک یا همان 4wd نیست اما باز هم قابلیت های بیراهه نوردی زیادی دارد. ضمن این که داشتن محور محرک عقب (اصطلاحا دف عقب بودن آن) باعث سبکتر بودنش شده. و البته سواری هیجان انگیزی را هم ارائه می‌دهد.

جدای از این یک رول کیج هم خارج از اتاق خودرو نصب شده است. تایرهای پرفورمنس با تایرهای مکسس همه جا رو تعویض شده‌اند.

همینطور ارتفاع سواری خودرو هم افزایش یافته. قفل دیفرانسیل و تنظیمات جدیدی هم برای انتقال قدرت ارائه شده. و این را هم بگوییم که یکی از تیم های شرکت کننده در رالی داکار به اسم rally raid uk سیستم تعلیقی را انحصارا برای این خودرو طراحی کرده!

مشخصات فنی

مورگان پلاس 4 CX-T از همان انجین مورگان پلاس 4 معمولی بهره میبرد. یعنی انجین 2 لیتری چهار سیلندر خطی ساخت bmw. منصل به گیربکس شش دنده دستی.

نمای غقب مورگان پلاس 4

مورگان چه تجهیزاتی را برای این مدل در نظر گرفته؟

لایت بار رالی، جعبه ابزار، تایرهای یدک و پکیجی که مورگان آن را تجهیزات ریکاوری می‌نامد از جمله لوازمی هستند که به همراه خودرو عرضه می‌شوند. تجهیزات ریکاوری شامل وینچ و سیم بکسل و غیره هستند.

قیمت و رقبا

و اما جای دردناک ماجرا (!) اینجاست. قیمت مورگان پلاس 4 CX-T بدون مالیات معادل 240 هزار دلار است. و از این خودرو هم بیشتر از 8 دستگاه تولید نمی‌شود.

رقیب این خودرو هم فعلا آریل نومد R است که قیمتش از 100 هزار دلار شروع می‌شود.

انجین مورگان پلاس 4

این مدل مورگان دقیقا به چه دردی می‌خورد؟

بیایید با شما روراست باشیم. حقیقتا این خودرو با این قیمت چندان کاربردی نیست! اما نکته اینجاست که هیجان و لذتی که در راندن این خودرو هست را در لامبورگینی اونتادور هم پیدا نمی‌کنید. طراحی وینتیج در کنار مهندسی جدید و توانایی بیراهه نوردی باعث شده این خودرو خیلی دوست داشتنی شود.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *