جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

مسابقات سوپرکارت

عجیب ترین رشته های موتوراسپرت

اتوپیا-موتوراسپرت رشته های بسیار زیادی دارد. این را اکثر افراد نمی‌دانند. و اکثر آنها تنها فرمول یک را به عنوان موتوراسپرت دنبال می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم به عجیب ترین این رشته ها بپردازیم. بعضی از آنها برخلاف تصور دارای فدراسیون رسمی هستند و رقابت های آنها در سطح بسیار گسترده برگزار می‌شود.

دنده عقب رانی

تا حالا با ماشین دنده عقب رفته‌اید؟ این مثل همان است منتها با حداکثر سرعت!

مسابقات مینی موتور

مینی موتور ریسینگ یا همان pocket bike مسابقات موتورسیکلت های سایز کوچک است. این مسابقات حکم کارتینگ را برای موتورسواری دارد. همانطور که کارتینگ سکوی پرتاب راننده ها به مسابقات اتومبیرانیست این مسابقات هم نقطه شروع موتورسواری است.

skid plate racing

ایده مسابقات skid plate این است که تایرهای عقب ماشین را حذف می‌کنیم و … تفریح آغاز می‌شود!

هم با کشیده شدن رینگ ها روی سطح پیست جرقه تولید می‌شود. هم راننده ها اسپین می‌شوند! در واقع هر راننده به طور متوسط در هر مسابقه 8 بار اسپین می‌شود. و این به معنی آن است که شانس زیادی وجود دارد که تا آخر مسابقه ماشین منفجر شود.

مسابقات خوک و فورد!

این مسابقات با دویدن 4 مرد چاق به سمت 4 خوک چاق شروع می‌شود! آنها خوک ها را برمی‌دارند و داخل یک فورد مدل T می‌نشانند. و بعد با همان خوک مسابقه می‌دهند! نکته جالب اینجاست که راننده ها باید وسط مسابقه خوک هایشان را با هم عوض کنند!

قطار ماشینی

مسابقات train racing با ایده اتصال 3 ماشین به یکدیگر به وجود آمد. نکته جالب اینجاست که هر سه ماشین راننده دارند و فرمان را هم کنترل می‌کنند!

مسابقات دوطبقه رانی

مسابقات stacker racing یا همان double decker racing یکی دیگر از این مسابقات عجیب است. در این مسابقات یک ماشین روی دیگری جوش داده شده. ماشین بالایی فرمان را کنترل می‌کند. ماشینی پایینی هم ترمز کردن، گاز دادن، دنده کشی و احتمالا دعا کردن(!) را بر عهده دارد.

مسابقات اتوبوس مدرسه

در این رقابت ها اتوبوس های مدرسه تقویت شده به شکلی هیجان انگیز تصادف می‌کنند. می‌پرسید چطور؟ خب بیایید به همین بسنده کنیم که پیست شامل چهارراه و میذان هم می‌شود!

مسابقات 24 ساعته لمونز

این مسابقات از سال 2006 با ایده نسخه هجو لمانز در آمریکا شروع به کار کرد. ولی هم اکنون جزو مسابقات گسترده در سطح آماتور محسوب می‌شود. و به زودی در دیگر کشورها هم برگزار خواهد شد.

ماشین های مسابقات لمونز با سقف بودجه 500 دلاری جمع می‌شوند

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *