جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

پژو با 9×8 وارد مسابقات استقامت می‌شود

اتوپیا – پژو به ساختن هایپرکار شهرت ندارد. این را همه می‌دانیم. اما این را هم بدانید که پژو در مسابقات رالی پیشینه درخشانی دارد. و حالا وقتش رسیده که خود را در مسابقات دیگر هم ثابت کند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به 9×8 و نوآوری های مهندسی آن.

پژو 9×8 چه کاربردی دارد؟

خب پژو این ماشین را برای شرکت در سری رقابت های استقامت و کلاس هایپرکار آماده کرده است. کلاس LMDH قرار است جایگزین کلاس LMP1 باشد. قله رقابت‌های wec. پژو در سالهای 1992، 1993 و 2009 با خودروهای 905 و 908 به عنوان قهرمانی wec دست یافت. و 9×8 آمده تا این موفقیت را تکرار کند.

مشخصات فنی

کلاس مسابقاتLMDH
طول5000 MM
عرض 2080 MM
ویل بیس3045 MM
ارتفاع1180 MM
انتقال قدرتموتور وسط دو دیفرانسیل AWD
نیرو محرکهانجین درون سوز: 680HP V6 2.6L TWIN TURBO
انجین برقی: 200 KW
باطری900 VOLT

آیرودینامیک

احتمالا تا الآن متوجه شده‌اید که این خودرو اسپویلر عقب ندارد. بر اساس مقررات جدید wec تیم‌ها فقط می‌توانند از انواع محدودی از قطعات ایرودینامیکی استفاده کنند. و به همین منظور پژو اسپویلر عقب را حذف کرده تا بتواند روی زیربندی مانور دهد.

همینطور در این خودرو از داکت‌های جانبی جدیدی استفاده شده که جریان هوا را از جلوی خودرو به سمت فین های عقب هدایت می‌کند. این فین ها که مانند بال های کوسه طراحی شده‌اند باعث می‌شود جریان های هوا ماشین را به سمت پایین هل دهند. و بدین ترتیب داون فورس ایجاد می‌کنند.

نظر شما چیست؟ آیا پژو خواهد توانست در مسابقات استقامت با بزرگان این رشته رقابت کند؟

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *