جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

مرسدس 300 SLR

مرسدس 300SLR رکورددار گرانترین خودرو دنیا شد

اتوپیا – یک خریدار رقم 100 میلیون دلار را برای مرسدس 300SLR کوپه پیشنهاد کرده است. خودرویی که در حال حاضر تنها 2 دستگاه از آن در دنیا وجود دارد! البته مرسدس بنز گفته هیچ وقت چنین خودرویی را نمی‌فروشد. حال ببینیم این مرسدس چیست که روی آن نمی‌توان قیمت گذاشت.

مرسدس 300SLR کوپه از کجا آمده؟

این مرسدس در سال 1955 تولید شد. آنهم با تعداد فقط 3 دستگاه. 3 نفر از شاخص ترین رانندگان مسابقه تاریخ با آن رانندگی کرده‌اند. یعنی خوان مانوئل فانجیو، سِر استرلینگ ماس و پیر لِوه (pierre levegh). خوان مانوئل فانجیو، قهرمان 5 سال مسابقات فرمول یک با آن مسابقه میله میلیا را فتح کرد. سر استرلینگ ماس با همین خودرو در پیست تارگا فلوریو موفق به کسب قهرمانی شد.

و در نهایت پیر لوه با این خودرو در پیست لمانز تصادف کرد و به میان تماشاچیان پرت شد. تصادفی که منجر به کشته شدن 84 نفر و زخمی شدن 180 نفر شد. خود پیر هم در این تصادف جان باخت.

بعد از وقوع این تصادف دولت وقت فرانسه مسابقات اتومبیرانی در این کشور را برای سالها ممنوع کرد. مرسدس بنز هم برای مدت های طولانی از مسابقات کناره گیری کرد.

این مرسدس 300SLR کوپه کدام است؟

خب طبعا نمونه‌ای که پیر با آن تصادف کرد نیست! این مرسرس متعلق به استرلینگ ماس بود. این راننده جدیدا درگذشت. و حالا خودرویش ارزش بینهایت پیدا کرده!

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *