جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

مرسدس s600 پولمان

رستوماد؛ پدیده جدید دنیای تیونینگ

اتوپیا – اخیرا کسب و کارهای مختلفی در دنیای اتومبیل و تیونینگ در حال شکل گیری هستند. یکی از آنها که در واقع نقش پیوند دادن ماشین های کلاسیک و تیون شده را به عهده دارد رستوماد است. اول بیایید بررسی کنیم که اصلا رستوماد چیست. بعد در طی چند مطلب تعدادی از رستوماد های برتر را با هم مرور می‌کنیم.

رستوماد چیست و چه هدفی دارد؟

رستوماد مخفف restorstion modification است. به معنی بازسازی و تقویت. در این فرایند هم‌زمان با بازسازی ماشین تقویت هم صورت می‌گیرد. ضمن این کار قطعاتی از انجین و دیگر بخش های فنی ماشین با نمونه های جدید تعویض می‌شوند. و امکانات مدرن هم به خودرو اضافه می‌شود. مثل سیستم پخش مالتی مدیا و از این دست. البته همه اینها به گونه‌ای انجام می‌شوند که به روح کلاسیک خودرو آسیبی نرسد.

مرسدس S600 پولمان

در این قسمت از معرفی رستوماد ها به سراغ این مرسدس لیموزین رفتیم. کوکو شانل، دیوید بوئی، اریک کلاپتون، الویس پریسلی، جان لنون و رینگو استار همگی صاحب مرسدس پولمان بوده‌اند. براساس صاحبان این خودرو می‌توان گفت که با یک ماشین راک اند رول طرفیم!

بسیار خب … از اتاق فرمان اشاره می‌کنند که افراد بدنامی هم در این لیست حضور دارند. مثلا حسنی مبارک، کیم جونگ ایل و کیم جونگ اون، مائو زدانگ، چائوشسکو، پابلو اسکوبار، رابرت ماگبا، صدام حسین و تعدادی زیادی از گنگسترها هم از این ماشین استفاده می‌کردند. ولی خب این چیزی از ارزش های این ماشین کم نمی‌کند!

به هر حال با نشستن در این خودروی فوق لوکس و راحت تمام این اطلاعات یادتان می‌رود. آن هم به این خاطر است که مرسدس پولمان به تازگی یک بازسازی 3 میلیون دلاری را تجربه کرده. توسط بخش کلاسیک مرسدس بنز!

امکانات

تازه این همه ماجرا نیست. مرسدس مورد نظر نه تنها بازسازی شده. بلکه مدرنیزه هم شده. صندلی های برقی، یخچال و هولدر شامپاین، یک تلویزیون سایز کامل، سیستم صوتی دالبی و بسیاری از آپشن های می‌ باخ مدرن در این مدل تعبیه شده.

و البته برای خرید آن باید خیلی بیشتر از یک مرسدس S کلاس مدرن هزینه کنید. یعنی حدود 3 میلیون دلار!

منبع: top gear

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *