جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

چطور یک ماشین‌باز عارف باشیم

رسیدن به درجات بالای معرفت در ماشین‌بازی

اتوپیا – عموما این طور تصور می‌شود که چون خودرو یک کالاست پس ماشین‌باز بودن دل بستن به اموال دنیاست. و اینکه ماشین‌باز ها باید آدم های آهن پرست و سطحی نگری باشند. ولی مثلا در مورد هنر این را نمی‌گویند. فکر می‌کنند هنرمند حتما آدم خاصی است. در حالی که لزوما اینطور نیست. یک هنرمند هم ممکن است اثر هنریش زباله‌ای بیش نباشد. یک راننده حرفه‌ای یا یک مهندس خودرو هم ممکن است به حرفه‌اش عشق بورزد.

به عقیده بسیاری از مردم ماشین ها چیزی جز یک مشت پلاستیک و فلز نیستند. در حالی که امثال من و شما این را خوب می‌دانیم که آنها در واقع موجوداتی زنده هستند. بعد از مدتی حس می‌کنید که ماشینتان هم دوستتان دارد. این چیزیست که بقیه متوجه نیستند.

جرمی کلارکسون

به ماشین ها احترام بگذاریم

وقتی به خودروها به عنوان حتی یک شیئ احترام می‌گذارید، مردم هم برایتان قابل احترام می‌شوند. مثلا وقتی ماشینتان را با وسواس خاصی می‌شویید، برای آن لوازم می‌خرید یا با آن در پیست رانندگی می‌کنید و …

شما می‌دانید که عزیزانتان چیزی بیشتر از اشیاء هستند. پس باید برای آنها هم اهمیت قائل باشید. اگر فکر می‌کنید با آنها مهربان نیستید می‌توانید این مهارت را بیاموزید. از ماشین ها شروع کنید!

نقش ماشین ها در زندگی روزمره

عموم مردم فکر می‌کنند ماشین ها صرفا برای رفتن از نقطه A به B طراحی و ساخته شده‌اند. این در حالیست که از ابتدای اختراع خودرو تا کنون، آنها نقشی فراتر از این داشته اند.

چه در سفر های جاده‌ای چه سفرهای کوتاه و چه مسابقات و خیلی زمینه های دیگر خودروها ما را همراهی کرده‌اند.

این را هم بگوییم که شما حتی اگر صاحب ماشین نیستید می‌توانید یک عارف ماشین باشید. فقط باید نوع نگرشتان را عوض کنید!

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *