جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

معروفترین پیست های اتومبیلرانی دنیا

مهم ترین پیست های اتومبیلرانی سرعت دنیا

اتوپیا – دنیای موتوراسپرت گسترده است. خیلی گسترده تر از آنچه عموما تصور می‌شود. در ادامه به 10 تا از مهمترین و تاثیر گذارترین پیست های اتومبیلرانی دنیا نگاهی خواهیم داشت.

نوربرگ رینگ نورشلایفه

پیست افسانه‌ای نورشلایفه که به نام جهنم سبز شناخته می‌شود، شامل 154 پیچ نفس گیر است. تقریبا همه رویداد های موتوراسپرت را تاکنون میزبانی کرده. از جمله مسابقه 24 ساعته نوربرگ رینگ.

محل: نورنبرگ، آلمان

مسافت: 25 کیلومتر

اسپا – فرنکرچمپس

میزبان گرن پری بلژیک، مسابقات بین قاره‌ای GT و بسیاری رویدادهای دیگر بوده، چشم انداز بی نظیری دارد و یکی از سخت ترین و چالشی ترین پیچ های دنیا را دارد.

محل: آردن، بلژیک

لمانز

اولین مسابقه استقامت جهان خیلی پیش از فرمول یک در لمانز استارت خورد. یعنی سال 1923. این مسیر ترکیبی از جاده های عمومی و پیست بسته می‌باشد.

محل: لمانز، فرانسه

ایندیاناپولیس

مسیر عظیم ایندیاناپولیس میزبان مسابقه ایندی 500 و نسکار 400 است. دو تا از پر بیننده ترین مسابقات ورزشی دنیا. این جا بزرگترین ورزشگاه دنیا هم محسوب می‌شود. با ظرفیت 350 هزار نفر!

محل: ایندیانا، ایالات متحده

لاگونا سکا

این پیست در ایالت کالیفرنیا واقع شده. و مهم ترین قسمت آن شیکین corkscrew است. یکی از سخت ترین پیچ های اتومبیلرانی دنیا. که شامل سربالایی، شیب عرضی، ایپکس کور و سراشیبی می باشد.

مونت پانوراما

مونت پانوراما یا همان bathurst یکی دیگر از پیست های مهم و البته چالشی دنیاست که در واقع داخل جاده های عمومی برگزار می‌شود. شامل مستقیمی های طولانی و پیچ های تند. در حال حاضر این پیست دو مسابقه مهم 12 ساعته مونت پانوراما و مونت پانوراما 1000 را پوشش می‌دهد.

پیست گرن پری موناکو

پیست گرن پری موناکو نیازی به توضیح ندارد. تونل معروف آن هم جذابیتش را دوچندان کرده است. یکی از سخت ترین های دنیا حتی برای رانندگان تاپ فرمول یک.

مونزا

مونزا یکی از قدیمی ترین های فرمول یک است. در حال حاضر آینده این پیست در فرمول یک چندان روشن نیست. ولی این چیزی از ارزش ها کم نمی‌کند!

سیلوراستون

اگر بخواهیم یک پیست را پایتخت اتومبیلرانی دنیا بنامیم، آن قطعا سیلوراستون خواهد بود. جایی که همزمان میزبان رقابت های فرمولا، قهرملنی استقامت، قهرمانی تورینگ کار و به طور کلی همه رشته های سرعت است.

ترجه از: CAR THROTTLE

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *