جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

تویوتا سوپرا درگ

تویوتا سوپرا مسابقه‌ای برای حضور در مسابقات خودروهای خنده دار معرفی شد

اتوپیا – شاید تیتر این مطلب در نگاه اول خنده دار و یک شوخی به نظر برسد اما تویوتا با سوپرا در مسابقات کلاس خودروهای خنده دار NHRA شرکت خواهد کرد. اولین حضور سوپرا Funny Car در پومونا کالیفرنیا در فوریه ۲۰۲۲ خواهد بود.

سوپرا فانی کار خیلی شبیه نسخه جاده‌ای نیست اما خب طراحان حداکثر تلاش را داشته‌اند تا در چارچوب قوانین مسابقات بتوانند خودرویی مسابقه ای با ظاهر شبیه به سوپرای جاده‌ای را بسازند. دماغه‌ی بسیار بلند و پروفایل جانبی بسیار نزدیک به زمین تنها بخشی از ویژگی‌های عجیب ظاهری سوپرای موردبحث هستند.

پاول دولشال مدیر بخش موتور اسپورت تویوتا در آمریکای شمالی می‌گوید:

تیم TRD به همراه بخش طراحی در کالتی تلاش‌های زیادی برای تزریق ویژگی‌های طراحی GR سوپرا جاده‌ای در مدل فانی کار داشته‌اند. رانندگان این خودروی مسابقه ای در سال ۲۰۲۲ جی آر تاد و الکسیس دخوریا خواهند بود.

جدای از ظاهر جدید بهبودهای دیگری نیز در جدیدترین خودروی فانی کار تویوتا رخ داده است. این خودروساز می‌گوید دید بیرون راننده بهتر شده و از فوم ایمنی بیشتری در کاکپیت استفاده شده است.

خودروها برای حضور در کلاس NHRA فانی کار باید از پیشرانه ۸ سیلندر ۸.۱۹ لیتری سوپرشارژردار استفاده کنند. این خودرو فاقد گیربکس سنتی هستند اما بجای آن از کلاچ چندمرحله‌ای استفاده می‌کنند.

خودروی قبلی تویوتا در این کلاس عجیب‌تر از سوپرا بوده است. تویوتا از سال ۲۰۱۲ تاکنون با خودرویی که به کمری شبیه بود در کلاس فانی کار حضور داشت. پیش از آن نیز خودروهایی با ظاهر سلیکا و سولارا روانه این مسابقات شده بودند.

امسال سالگرد ۲۰ سالگی حضور تویوتا در NHRA است. طی این سال‌ها تیم تویوتا ۱۳۷ پیروزی در بخش تاپ فیول و ۴۳ پیروزی در بخش فانی کار کسب کرده و ۶ عنوان قهرمانی کلی در تاپ فیول و ۳ قهرمانی کلی در فانی کار را به دست آورده است.

تویوتا از سوپرا برای حضور در مسابقات مختلفی استفاده می‌کند. از جمله مدل‌های یاد شده می‌توان به سوپرای حاضر در مسابقات نسکار، کلاس GT4 و کلاس GT500 در سوپر جی تی ژاپن اشاره کرد.

منبع: پدال

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *