جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

معرفی فیلم خودرویی

معرفی فیلم خودرویی: آخر هفته یک قهرمان

اتوپیا – این روزها بحث در مورد فیلم “قهرمان” اصغر فرهادی به شدت داغ است. در حالی که منتقدان ستایشش می‌کنند، مردم یا رغبتی به تماشایش ندارند یا از دیدنش سرخورده هستند. اگر شما هم از این دسته هستید پیشنهاد سینمایی این هفته ما را از دست ندهید!

مستند weekend of a champion یکی از آن فیلم های کمتر دیده شده در مورد خودروست. “آخر هفته یک قهرمان” داستان یک آخر هفته جکی استوارت را روایت می‌کند. راننده کوتاه قد اسکاتلندی، با سابقه قهرمانی سه دوره مسابقات فرمول یک.

جکی استوارت در حال آماده شدن برای شرکت کردن در گرند پری مونته کارلو است. رومن پولانسکیِ کارگردان با او همراه می‌شود تا حواشی و حس و حال این مسابقه را به نحوی صمیمی به تصویر بکشد.

در این فیلم از اکشن از جنس فیلم های هالیوودی خبری نیست. اما روایت جذاب، این کمبود را جبران می‌کند. تنش فوق العاده بالای این رقابت ها حتی در حال نوشیدن یک فنجان قهوه به خوبی به مخاطب منتقل می‌کند. ضمن نوشیدن قهوه، استوارت به کارگردان (و بیننده) فاش می‌کند چطور هیجان خود را پیش از چنین مسابقه حساسی کنترل می‌کند.

دوستی کارگردان با استوارت باعث شده تا بتوانیم با احساسات سوژه پیش از مسابقه از نزدیک آشنا شویم. کارگردان همیشه همراه اوست. از پیاده‌روی در مسیر مسابقه تا دورهای تمرینی. در این بین او نکات فنی جالبی هم به بیننده می‌آموزد که ارزش دیدن فیلم را دو چندان می‌کند. دیدن این فیلم به هر علاقه‌مند به سینما یا اتوموبیلرانی توصیه می‌شود.

لینک تریلر این مستند

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *