جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

roadkill show

یکشنبه های تماشایی: RoadKill

اتوپیا – از دو شاهکار جرمی کلارکسون که بگذریم پربیننده ترین برنامه های ماشینی احتمالا restomodها هستند. از کلاسیک های انگلیسی مثل wheeler dealers تا دار و دسته ی تگزاسی fast n loud. پیشنهاد تماشای این هفته ما هم یک برنامه restomod است. البته نه خلاقیت fast n loud را دارد نه دقت wheeler dealers را. می‌پرسید پس چرا باید تماشایش کرد؟ “چون !roadkill”

roadkill چیست؟

roadkill یک برنامه ی ماشینی یوتیوبی ست که در آن دیوید فرایبرگر و مایک فینگان «سعی می‌کنند» خودروهای بخت برگشته را بازسازی کنند. تفاوت آن با دیگر برنامه های مشابه این است که معمولا موفق نمی‌شوند! مشکلات ماشین‌ها سردرگم‌کننده هستند. اگر هم مشکل را پیدا کنند راه حل برطرف کردنش اغلب زیادی پیچیده، پرخرج، زمان‌بر و یا مخلوطی از همه اینهاست. درست مثل دنیای واقعی!

فرض کنید بخواهند ماشینی را بازسازی کنند تا با آن در یک مسابقه شرکت کنند. احتمالش زیاد است که ماشین هیچ وقت به پیست نرسد. یا ناامیدکننده تر این که وقتی به پیست برسد که مسابقه تمام شده و همه شرکت کننده ها به خانه هایشان رفته اند. اما مایک و دیوید شکست را جدی نمی‌گیرند. چون “شکست هم دقیقا مثل موفقیته!”

شکست دقیقا مثل موفقیته

دیوید فرایبرگر

فلسفه در تعمیرگاه

شاید از خودتان بپرسید پس چرا این کار را انجام می‌دهند؟ به نظر می‌رسد مایک و دیوید عمیقا شیفته چیزهای قراضه هستند! آنها طوری از گردش در قبرستان ماشین لذت می‌برند که علاقه‌مندان هنر از قدم زدن در موزه لوور. و اگر تصادفا ماشین خاصی چشمشان را بگیرد علاقه ای به نونوار کردن ظاهرش ندارند. اگر موشی در ماشین لانه کرده و کف ماشین را پر از فضله کرده باشد نیازی به تمیز کردنش نمی‌بینند. فقط کافیست پنجره های ماشین را پایین بدهند. باد بوی بد را با خودش می‌برد! البته این راهکارهای خلاقانه به ظاهر ماشین ختم نمی‌شود. موتور ماشین جوش آورده؟ کافیست کاپوت را بکنیم و دور بیاندازیم. خودش خنک می‌شود!

roadkill

شاید با توضیحات تصور کرده باشید این زوج ناموفق شبیه پت و مت هستند. جالب است بدانید فرایبرگر و فینگان هر دو ستون‌نویس های ارشد سابق مجله معتبر هات‌راد بوده‌اند. مساله این نیست که آنها «نمی‌دانند» چطور مشکلات ماشین را حل کنند. مساله اینجاست که اساسا همه مشکلات قابل حل شدن نیستند. چه در تعمیرگاه، چه در زندگی روزمره. پس شاید نباید زیاد خود را درگیر آنها کنیم. شاید تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که مثل دیوید و مایک از مسیر لذت ببریم.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *