جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

حقایقی در مورد لوئیس همیلتون که احتمالا نمی‌دانستید

9 حقیقت در مورد لوئیس همیلتون که احتمالا نمی‌دانستید

اتوپیا – در این مطلب 10 حقیقت در مورد لوئیس همیلتون را بازگو می‌کنیم. از جمله هم تیمی ها، حرفه موسیقی و دریافت نشان سِر.

1. همیلتون با مسابقات ماشین های رادیو کنترلی کشف استعداد شد

از بچگی مشخص بود که لوئیس همیلتون استعداد فراوانی در اتومبیلرانی دارد. وقتی او شش ساله شد، پدرش برای او یک ماشین رادیو کنترلی حرفه‌ای خرید. در همان سال لوئیس در یک رقابت کشوری ماشین rc رتبه اول را کسب کرد. آنهم در دو کلاس متفاوت الکتریکی و بنزینی. که در آن زمان کم سن ترین شرکت کننده با اختلاف 15 سال بود.

2. لوئیس همیلتون در سن 13 سالگی به مدیر مکلارن پیشنهاد داده بود برای تیم رانندگی کند

احتملا اعتماد به نفس بالای لوئیس همیلتون بود که اجازه چنین حرکتی را به او می‌داد. او در سن 13 سالگی با ron dennis مدیر تیم مکلارن ملاقات کرد. این ملاقات نه تنها آینده خود لوئیس را رقم زد، بلکه آینده موتوراسپرت را هم تغییر داد.

دنیس می‌گوید: در اولین ملاقاتمان او از من امضا خواست. همچنین دو سال بعدش که با هم ملاقات کردیم. از این کار حوصله‌ام سررفت. پس تصمیم گرفتم اسپانسری فصل های آینده او را تضمین کنم. اما با شرط اینکه هر کار دیگری من می‌گویم انجام دهد. اولین شرط هم این بود که او باید به مدرسه بر می‌گشت!

3. لوئیس همیلتون خرافاتی بود، ولی این عادت را ترک کرد

راننده های زیادی عادت های خرافاتی داشتند. مایکل شوماخر عادت داشت با ماشین هایی که عدد فرد داشتند مسابقه بدهد.سباستین وتل عادت داشت یک تکه نقره داخل کفشش جاسازی کند.

همیلتون عادت داشت ترتیب خاصی را برای لباس پوشیدن رعایت کند. موقعی که 17 ساله بود یک روز این ترتیب را رعایت کرده بود. و دقیقا همان روز تصادف بدی کرد. از آن روز به بعد تصمیم گرفت این عادت را ترک کند.

4. لوئیس همیلتون در همان سال های اول رقیب سباستین وتل بود

در سال 2005 همیلتون در رقابت های فرمولا 3 اروپا شرکت می‌کرد. از 20 مسابقه فصل، 15 عنوان اولی به همیلتون رسید. و همچنین 13 پول پوزیشن. او این پیروزی را با وجود رقبای قدری مانند لوکاس دی گراسی و سباستین وتل به دست آورد.

5. همیلتون کلاه کاسکتش با طراحی آیرتون سنا را فروخت

پس از پیروزی ها افتخارات متعدد، وقتش بود که لوئیس با کلاه کاسکت محبوبش خداحافظی کند. یعنی همان که با الهام از کلاه کاسکت آیرتون سنا طراحی شده بود.

6. نیکو روزبرگ و لوئیس همیلتون دوستان صمیمی بودند

زندگی آنها نمی‌توانست بیش از این متفاوت باشد. همیلتون در خانواده‌ای نسبتا فقیر بزرگ شد. در حالی که پدرش چندین شیفت کار می‌کرد تا هزینه های مسابقات لوئیس را بپردازد. روزبرگ در خانواده‌ای مرفه و در موناکو بزرگ شد. پسر راننده مشهور keke roseberg.

اما در جریان رقابت های کارتینگ آنها با هم دوست شدند. آنها هر دو برای تیم کارتینگ مرسدس – مکلارن رانندگی می‌کردند.

بعد از مدتی روزبرگ به ویلیامز پیوست. سالها بعد اما، آنها دوباره در تیم فرمول یک مرسدس amg هم تیمی شدند.

7. لوئیس همیلتون در موسیقی هم دستی برآتش دارد

هر کسی که لوئیس را در اینستاگرام فالو دارد پرونده موسیقی او را می‌داند. همیلتون در سال 2018 در ترک pipe از christina aguilera اندکی می‌خواند.

8. همیلتون دارد بر روی معرفی سیاه پوستان موتوراسپرت کار می‌کند

لوئیس همیلتون اقدامات fia را برای برابری حقوق اقلیت ها کافی نمی‌داند. لوئیس خود دست به کار شده و یک کمیسیون با عنوان معرفی سیاهپوستان موتوراسپرت راه اندازی کرده است.

9. لوئیس همیلتون اولین راننده‌ای نیست که لقب سِر دریافت می‌کند.

پس از کسب هفتمین عنوان قهرمان فرمول یک، لوئیس لقب سلطنتی سِر را دریافت کرد. اما او اولین راننده‌ای نیست که این لقب را دریافت می‌کند. پیش از او جک برابهام، استرلینگ ماس و جکی استوارت هم این لقب را دریافت کرده بودند.

منبع: motorsporttickets

شما در مورد این راننده پرافتخار چه فکر می‌کنید؟ نظرتان را کامنت کنید.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *