جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

چند حقیقت عجیب در مورد هوندا سوپرکاب

چند حقیقت عجیب در مورد هوندا سوپرکاب

اتوپیا – در مورد اتومبیل های تاریخ ساز زیاد شنیده‌ایم. فورد مدل T، تویوتا کرولا، فولکس واگن بیتل، مینی و … . این اتومبیل ها به نماد یک ملت تبدیل شدند. این مورد استفاده توده مردم و محبوب آنها بوده‌اند. اما به راستی کدام وسیله نقلیه از همه محبوب تر است؟ جواب چیزی نیست جز موتورسیکلت هوندا سوپرکاب. انتظار نداشتید نه؟ در این مطلب به چند حقیقت باورنکردنی در مورد این موتورسیکلت پرداختیم.

4. پیشرانه اولیه در نوع خود قوی‌ترین بود

آقای سویچیرو هوندا برای پیشرانه این موتورسیکلت شرایط ساده‌ای را در نظر گرفت: یکی اسنکه باید حداقل 4 اسب بخار می‌داشت. دو اینکه باید چهارزمانه می‌بود. این تصمیم از آنجایی گرفته شد که پیشرانه های دوزمانه برای شهر آلودگی صوتی و زیست محیطی بالایی داشتند.

به نظر می‌رسید اجرای حدقل هایی که آقای هوندا تعیین کرده بود چندان دشوار نباشد. اما در ادامه آنها با چالش های زیادی مواجه شدند. پیشرانه‌ای که مهندسان هوندا پیش از آن ساخته بودند تنها یک اسب بخار نیرو تولید می‌کرد! آنهم دوزمانه بود.

یکی از مشکلات این بود که پیشرانه چهار زمانه نیازمند سیلندرهای بزرگتر بود. بنابراین شمع های موجود در بلوک سیلندر جا نمی‌شدند. برای همین هوندا مجبور شد شمع منحصر به فرد خودش را با کمک ngk توسعه دهد.

در نهایت پیشرانه‌ای که طراحی و ساخته شد 4.5 اسب بخار قدرت داشت. و این از هر دوزمانه 50 cc بالاتر بود.

چند حقیقت عجیب در مورد هوندا سوپرکاب

3. هوندا سوپرکاب قرار نبود محصول محبوبی باشد

موقعی که هوندا شعبه آمریکایی خود را در سال 1959 تاسیس کرد، دو موتورسیکلت دیگر را هم وارد خط تولید کرد. اما آن دو مدل دیگر دچار نقص فنی شدند. بنابراین تمام تولیدات به ژاپن برگشت خورد و فقط سوپر کاب ماند!

چند حقیقت عجیب در مورد هوندا سوپرکاب

2. هوندا سوپرکاب اولین وسیله نقلیه‌ای شد که محبوب بانوان هم بود

شصت سال پیش خودرو به نوعی در سراسر دنیا کلایی مردانه محسوب می‌شد. از جمله در ژاپن. هوندا سوپرکاب آمد تا این طرز تفکر را تغییر دهد. برای اولین بار در تبلیغات یک وسیله نقلیه زنان رادر حال راندن نشان می‌داد. بعد از این تبلیغات می‌شد زنان را در حال موتورسواری مشاهده کرد!

چند حقیقت عجیب در مورد هوندا سوپرکاب

1. هوندا سوپرکاب پرفروش ترین وسیله نقلیه تاریخ شد

اگر از شما راجع به پرفروش ترین وسیله نقلیه تاریخ بپرسند، احتمالا هیچگاه یک موتورسیکلت به ذهنتان خطور نمی‌کند. اما هوندا سوپرکاب تا سال 2017 میلادی بیش از 100 میلیون دستگاه در سراسر دنیا فروخته شده!

دلیل این فروش فوق‌العده و خارج از تصور کارایی بالا و البته کوچک بودن این وسیله بود.

نظر شما چیست؟ کدام وسیله نقلیه مردمی را بیشتر می‌پسندید و چرا؟

منبع: motorcycle

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

2 پاسخ

  1. تو استان و شهر ما این موتورسیکلت های بی کلاچ تاهوندا70 حدود سی سال پیش زیاد بود قدرت فوق العاده ای داشت.
    یادم هست که خیلی هاشون بادگیر دو طرف سفید رنگ دوخته و بخیه شده بود چون به دلیل نداشتن کلاچ وقتی دنده میزدی اگه وارد نبودی گاز که میدادی برای شروع حرکت غیرقابل مهار بود.
    رنگش همین قرمز سفید بود
    البته بعدش 50 سی سی هم اومد به رنگ سبز تیره و سفید.
    خیلی هم صدای دلنشینی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *