جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت: قسمت اول

اتوپیا – دنیای موتوراسپرت جذاب ترین رشته های ورزشی دنیا را در خود جای داده است. اما به همان اندازه هم خطراتی دارد. در این لیست نگاهی خواهیم داشت به خطرناک ترین رویدادهای ورزش های موتوری.

12. مسابقه پادشاه چکش ها (king of the hammers)

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

پادشاه چکش ها یک مسابقه آفرود است که در صحرا برگزار می‌شود. این مسابقه هر ساله در فوریه در دره جانسون واقع در کالیفرنیا با حضور 400 تیم انجام می‌شود.

شرکت کنندگان باید یک مسیر 265 کیلومتری را در کمتر از 14 ساعت طی کنند وگرنه از مسابقه خارج می‌شوند.

11. چالش جنگل بارانی (rainforest challenge)

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

وقتی به مسابقات آفرود میرسیم، کمتر رویدادی به اندازه چالش جنگل بارانی سخت و خشن است. یک مسابقه 6 روزه در جنگل های بارانی مالزی. در جریان مسابقه شرکت کنندگان باید خود را برای مواجهه با طبیعت سخت، گل و لای، باران های سیل آسا، رودخانه های خروشان و انواع و اقسام حیوانات خطرناک آماده کنند. صخره های لغزنده را هم به اینها اضافه کنید.

رانندگان باید از نظر فیزیکی و ذهنی از آمادگی بالایی برخوردار باشند. بعضی اوقات هم آمادگی بالا جواب نمی‌دهد و رانندگان به پایین آبشار سقوط می‌کنند!

10. مسابقه استقامت 24 ساعته لمانز

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت
حادثه فاجعه بار سال 1955

رویداد های کمی وجود دارند که از مسابقه 24 ساعته لمانز مشهورتر باشند. این رویداد هرساله در لمانز فرانسه و پیست sarthe برگزار می‌شود. این مسابقه کمتر روی سرغت متمرکز است و بیشتر استقامت بالا و استراتژی درست را می‌طلبد.

هم چنین این پیست جزئی از تاج های سه گانه اتومبیلرانی محسوب می‌شود. سه پیست مهم در سه رشته موتوراسپرت با پرستیژ. دو تای دیگر ایندیاناپولیس و پیست فرمول یک موناکو هستند.

علت اینکه این رویداد را در این لیست قرار دادیم فاجعه‌ای بود که در سال 1955 اتفاق افتاد. در این حادثه تصادف بیش از 84 نفر کشته و 190 نفر زخمی شدند.

9. رالی سافاری شرق آفریقا

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

بیایید رو راست باشیم. تنها فعالیتی که از مسابقه رالی ترسناک تر است چه می‌تواند باشد؟ مسابقه رالی در شرق آفریقا!

این رویداد شامل 1000 کیلومتر رانندگی در یکی از خطرناک ترین مناطق کره زمین است. جایی که دمای هوا به طور معمول به 50 درجه سانتی گراد می‌رسد.

8. مسابقه تپه نوردی pikes peak

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

صحبت از ترس شد. چه چیزی می‌تواند از راندن با سرعت بالا در جاده های رشته کوه راکی ترسناک تر باشد؟ این مسابقه با عنوان “مسابقه‌ای به سوی ابرها” شناخته می‌شود. این مسیر تنها 20 کیلومتر است اما شامل 156 پیچ تند و تیز است که هر راننده‌ای از عهده آنها برنمی‌آید.

7. مسابقه میله میلیا (mille miglia)

خطرناک ترین رویدادهای موتوراسپرت

این رویداد 1000 مایلی در جاده های باز ایتالیا برگزار می‌شد. فکر می‌کنید رالی خطرناک است؟ حالا نظرتان راجع به رالی استقامتی چیست؟ این مسابقات در سال 1927 راه اندازی شد و به مدت 30 سال برگزاری آن ادامه داشت. تا بلاخره به علت تلفات زیاد کنسل شد. توضیح اینکه رویدادی که هم اکنون با عنوان میله میلیا می بینیم در واقع به صورت نمادین است و مسابقه‌ای در کار نیست.

این مطلب ادامه دارد…

منبع: goliath

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *