جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

فیلم داستان سرراست

یکشنبه‌های سینمایی: داستان سرراست*

اتوپیا – تصور یک فیلم ایده‌آل برای علاقه‌مندان اتوموبیل، احتمالا یک تعقیب و گریز ماشینی پرسرعت و هیجان‌انگیز است. پیشنهاد فیلم این هفته ما، کمی با این تصور تفاوت دارد! نظرتان راجع به یک سفر آهسته و طاقت‌فرسا با یک تراکتور قدیمی چیست؟

*نام فیلم، The Straight Story، یک بازی کلامی است که علاوه بر نام آلوین استریت به معانی دیگر Straight در زبان انگلیسی هم اشاره دارد.

چند دلیل برای دیدن فیلم:

1- کارگردان مطرح

اگر علاقه‌مند سینما باشید، حتما با نام دیوید لینچ آشنا هستید. کارگردان سورئالیست آمریکایی که به روایت‌های غیرخطی و داستان‌های تاریک و رازآلود شهرت دارد. داستان سرراست، همان‌طور که نام فیلم بازیگوشانه اشاره دارد، به کلی با دیگر فیلم‌های او متفاوت است.

فیلم داستان سرراست

2- داستان الهام‌بخش

داستان واقعی سفر آلوین استریت برای ملاقات با برادر بیمارش. آلوین که از شنیدن خبر سکته‌ی برادرش لایل آشفته شده، مصمم است به دیدار او برود. مشکل اینجاست که به دلیل بینایی ضعیفش، امکان گرفتن گواهینامه رانندگی را ندارد. تنها وسیله جابجایی او، یک تراکتور مدل 1966 است که سرعتش به زحمت به 5 کیلومتر در ساعت می‌رسد. او 390 کیلومتر با برادرش فاصله دارد و سفر با چنین وسیله‌ای هفته‌ها طول خواهد کشید! اما آلوین تصمیمش را گرفته…

فیلم داستان سرراست

3- فیلمی برای همه‌ی خانواده

سفر آلوین با تراکتور بیشتر از اینکه به فیلم‌های جاده‌ای شباهت داشته باشد، یادآور فیلم‌های وسترن است. وقتی گله‌داران برای حفظ زندگی خود مجبور به کوچ می‌شوند. تصویربرداری فردی فرانسیس در ساعت جادویی (اصطلاحی در فیلمبرداری به معنی یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب خورشید) و موسیقی آنجلو بادالامتی پر است از غم غربتی از جنس فیلم‌های وسترن. انگار آلوین دارد به خانه برمی‌گردد… در انتهای سفر آلوین یک مرتع سرسبز یا یک بادیه پرآب نیست. اما چیزیست همان‌قدر ضروری و زندگی‌بخش: خانواده! فیلم را حتما با خانواده ببینید!

در انتها اگر این فیلم را دیدید نظرتان را با ما در میان بگذارید.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *