جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

استفاده فرمول e از قوای محرکه هیدروژنی

مسابقات فرمول E از قوای محرکه هیدروژنی استفاده خواهد کرد؟

اتوپیا – بالاترین سطح مسابقات موتور اسپورت یعنی فرمول ۱ و E معمولاً به عنوان بستر آزمایش تکنولوژی‌های آینده صنعت خودرو عمل می‌کند. با همه‌گیرتر شدن خودروهای الکتریکی، مسابقات فرمول E بیش از پیش مطرح شده است. اما به نظر می‌رسد در صورت صحت اخبار منتشر شده، این سری مسابقات تمام الکتریکی شاید در قوانین نسل ۴ از قوای محرکه هیدروژنی استفاده کند. این تغییر بسیار مهم و معنی‌دار خواهد بود. مجله موتور اسپورت اخیراً با الخاندرو آگاگ مدیر فرمول E صحبت کرده. به نظر می‌رسد او درباره جنبه‌های استفاده از قوای محرکه هیدروژنی برای نسل بعدی خودروهای این سری مسابقات جدی است.

استفاده مسابقات فرمول e از قوای محرکه هیدروژنی

او گفته است:

هیدروژن در داخل مجوزهای اعطایی فیا به فرمول E قرار دارد. دو راه برای استفاده از هیدروژن وجود دارد. یکی سوزاندن آن است که بسیار راندمان پایینی دارد. اما برخی شرکت‌ها در حال یافتن راه‌هایی برای افزایش راندمان آن هستند.

این مدیر ارشد ادامه می‌دهد:

روش بعدی که ما می‌توانیم استفاده کنیم سلول سوختی هیدروژنی است. در این روش اساساً الکتریسیته را تولید کرده و سپس این الکتریسیته یک پیشرانه الکتریکی را به راه می‌اندازد. به محض اینکه تکنولوژی‌های یاد شده همه‌گیر شده و در سطح مسابقات بکار گرفته شوند ما قطعاً به این بخش هم نگاهی خواهیم داشت.

به این ترتیب شاید مسابقات الکتریکی یک دگرگونی مهم را تجربه کند. زیرا یکی از مشکلات غلبه به نقطه‌ضعف خودروهای الکتریکی یعنی شارژ باتری‌ها می‌تواند با سوخت‌گیری تقریباً آنی قوای محرکه هیدروژنی حل شود. با این وجود باید اظهار داشت فرمول E در حال حاضر به دنبال استفاده از قوانین نسل سوم است. بنابراین تا حدود ۵ سال آینده خبری از قوانین نسل چهارم نخواهد بود.

استفاده مسابقات فرمول e از قوای محرکه هیدروژنی

منبع: پدال

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *