جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

شش راننده که هرگز در فرمول یک شرکت نکردند

پنج راننده برتر که هرگز در فرمول یک شرکت نکردند

اتوپیا – فرمول یک غالبا به عنوان قله اتومبیلرانی شناخته می‌شود. اما حتی در رشته های سرعت هم رانندگان فوق‌العاده ای هستند که در فرمول یک شرکت نکردند. با اتوپیا همراه باشید.

سباستین لوب

شش راننده که هرگز در فرمول یک شرکت نکردند

اولین بار در سال 1999 به عنوان راننده تست رالی قهرمانی جهان حضور یافت. و بعدها 9 بار از سال 2004 تا 2012 قهرمانی جهان را برای تیم سیتروئن به ارمغان آورد.

در دوران اوجش لوب دو بار ماشین فرمول یک را تست کرد. اولین بار ماشین رنو در سال 2007 و دفعه دوم ردبول در سال 2008. فدراسیون اتومبیلرانی جهانی اما از اعطا کردن سوپر لایسنس فرمول یک به او امتناع کرد.

ولنتینو روسی

شش راننده که هرگز در فرمول یک شرکت نکردند

حضور یک موتورسوار پرافتخار در فرمول یک می‌توانست اتفاقات جذابی را رقم بزند. به عنوان کسی که نه بار قهرمان موتو جی پی شده، این افتخار را داشت که ماشین فراری را تست کند. و چه نتیجه خوبی. تنها نیم ثانیه کندتر از مایکل شوماخر افسانه ای!

اما فدراسیون اتومبیلرانی به او پیشنهاد کرد که ابتدا به عنوان راننده تست یک تیم ضعیف تر در مسابقات شرکت کند. روسی هم این پیشنهاد را رد کرد و موتورسوار باقی ماند.

علاوه بر اینها، در سال 2017 یکبار در جریان یک چالش دوستانه صندلیش را با لوئیس همیلتون عوض کرد. همیلتون پشت موتورسیکلت روسی نشست و روسی پشت ماشین همیلتون!

اسکات دیکسون

شش راننده که هرگز در فرمول یک شرکت نکردند

اسکات دیکسون به دنبال ادامه دادن حرفه موتوراسپرت خود از وطنش نیوزیلند راهی آمریکا شد. او رد سال 2003 وارد رقابت های ایندی کار شد. در ادامه شش قهرمانی ایندی کار را کسب کرد. تیم فرمول یک ویلیامز پیشنهاد تست ماشینش را به او داد. و دیکسون یک لپ تایم عالی را ثبت کرد. تنها 3 دهم ثانیه کندتر از رالف شوماخر! در نهایت یکی از جلسات تمرینش با یک تصادف به پایان رسید. دیکسون تصمیم گرفت در ایندی کار بماند. اما در ادامه رقابت های استقامت را هم شرکت کرد. و سه بار عنوان قهرمانی در رویداد 24 ساعته دیتونا را کسب کرد.

جف گوردون

شش راننده که هرگز در فرمول یک شرکت نکردند

جف گوردون کسی است که چهار بار قهرمانی نسکار و سابقه 3 بار شرکت در مسابقه قهرمانان (race of champions) را در کارنامه خود دارد. همچنین او با 93 بار اولی بیشترین تعداد اولی در تاریخ نسکار را از آن خود کرده. به نظرتان نباید شانس صندلی فرمول یک را هم به او می‌دادند؟

تام کریستنسن

شش راننده که هرگز در فرمول یک شرکت نکردند

هیچ لیستی از رانندگان برتر بدون تام کریستنسن کامل نمی‌شود. 9 بار در لمانز و 6 بار در 12 ساعته سبرینگ قهرمانی اتفاقی نیست.

شما طرفدار کدام راننده هستید؟ برای ما بنویسید.

منبع: racingnews365

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *