جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

اطلس فرهنگ خودرویی: هندوستان

اطلس فرهنگ خودرویی: هندوستان

اتوپیا – در مورد فرهنگ خودرویی آلمان، آمریکا و ژاپن زیاد گفته شده. اما در مورد هندوستان چه می‌توان گفت؟ کشوری که تقریبا صنعت خودرو ندارد. ولی فرهنگ غنی چرا! هند که به کشور هفتاد و دو ملت مشهور است یکی از دیرینه ترین تمدن های جهان را داراست. ده ها مذهب، نژاد و زبان در اینجا وجود دارند. خب این باعث شده تا خودروهای متنوعی هم داشته باشد. با اتوپیا برای بررسی اینها همراه باشید.

خودروهای مردم هند

ملت هند عاشق ماشین هستند. باور نمی‌کنید؟ شاید اکثرشان وسع مالی خرید سوپرکارها را نداشته باشند. ولی توک توک چرا! آنها دلبستگی عجیبی به توک توک و موتورگازی دارند. و البته بوق زدن.

اطلس فرهنگ خودرویی: هندوستان
هندوستان امباسادور؛ یکی از تاکسی های هند

جاده ها و راه ها

ملت هند عاشق سرعت هم هستند! باور نمی‌کنید؟ حق دارید. چون نیستند. جاده های هندوستان فوق‌العاده خطرناک‌اند. اکثرا چراغ ندارند. مردم کلا به قوانین راهنمایی رانندگی اعتقادی ندارند (ولی به خدایان و اساطیر چرا). راه ها غیر استاندارد طراحی شده‌اند. خودروها همین طور (یاد مملکت دیگری نیافتادید؟). و چندین عامل دیگر جاده های هند را به جهنم رانندگی تبدیل کرده‌اند.

اطلس فرهنگ خودرویی: هندوستان
بدون شرح!

کامیون ها

کامیون های تزئین شده با کوهی از زیورآلات جز جدایی ناپذیر فرهنگ خودرویی هند محسوب می‌شوند. به برخی از آنها صدها کیلوگرم زیورآلات وصل شده است!

اطلس فرهنگ خودرویی: هندوستان
کامیونی با تزئینات فراوان!

ریکشاها

ریکشا نوعی از حمل و نقل است که در اکثر کشورهای آسیایی و سنتی رواج دارد. برخی از این سه چرخه ها دارای پیشرانه می‌باشند. مانند توک توک. برخی پدالی هستند و بعضی هم انسانی! به این معنی که یک نفر در ازای دریافت مبلغی ناچیز بار می‌برد.

اطلس فرهنگ خودرویی: هندوستان
ریکشای انسانی!

اطلس فرهنگ خودرویی ادامه دارد…

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *