جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

خودروساز های مختلف چطور هویت برند خود را شکل دادند؟

خودروساز های مختلف چطور هویت برند خود را شکل دادند؟

اتوپیا – در دنیای خودرو، اکثر خودروساز های مهم هویتی مشخص را برای برند خود شکل داده‌اند. به طوری که هر کدام برای ارزش های خاصی برتری قائلند. در ادامه تعدادی از واضح ترین این مثال ها را با هم مرور می‌کنیم. با اتوپیا همراه باشید.

رولز رویس – ارزش محور: تجمل

خودروساز های مختلف چطور هویت برند خود را شکل دادند؟ - رولز رویس

رولز رویس یک خودروساز انگلیسی است که بیش از صد سال قدمت دارد. این خودروساز از ابتدا بر روی لوکس گرایی و تجمل محصولات خود تبلیغ می‌کند. تا جایی که حتی در کاتالوگ فانتوم، این خودرو برای افرادی که سبک زندگی کازینویی دارند مناسب دانسته!

معروف است که وقتی از مدیر عامل رولز رویس می‌پرسند چرا تبلیغات شرکت شما را در تلویزیون نمی‌‌بینیم پاسخ می‌دهد چون مشتریان ما تلویزیون تماشا نمی‌کنند!

مرسدس بنز – ارزش محور: اصالت

خودروساز های مختلف چطور هویت برند خود را شکل دادند؟ - مرسدس

مرسدس بنز با بیش از 130 سال پیشینه، قدیمی ترین خودروساز دنیاست. پس بیراه نیست که روی اصالت و تاریخ خود مانور می‌هد.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در سبد محصولات این کمپانی وجود دارد. هاچ بک، سدان لوکس، لیموزین، استیشن واگن، کراس اوور، وانت شش چرخ و کامیون تنها قسمت کوچکی از محصولات این خودروساز است!

خودروسازی ولوو – امنیت

خودروساز های مختلف چطور هویت برند خود را شکل دادند؟ - ولوو

ولوو خودروساز نسبتا قدیمی سوئدی است که از ابتدا بر امنیت بالای خودروهایش تاکید می‌کرد. امروزه به جایی رسیده که علاوه بر اینکه مترادف امنیت است، سبکی از طراحی شیک اما ساده را هم به محصولاتش آورده.

فراری – افتخار

خودروساز های مختلف چطور هویت برند خود را شکل دادند؟ - فراری

فراری افتخارات زیادی دارد. این را همه قبول داریم. از رنگ قرمز خاصش گرفته تا سرعت، صدای گوش نواز و پیروزی در مسابقات اتومبیلرانی. به جرئت میتوان گفت هیچ برندی چه خودرویی و چه غیر خودرویی با فراری قابل مقایسه نیست!

قدرتی که فراری دارد را هیچ چیز ندارد. امروزه از هر کودکی که حتی علاقه‌ای به خودرو ندارد هم نام یک خودرو را بپرسیم. یا بنز را می‌گوید یا فراری.

خودروسازی جیپ – ماجراجویی

هویت برندهای خودرو - جیپ

جیپ هم پدر suv ها محسوب می‌شود هم پدر آفرود و بیراهه نوردی. این خودرو ابتدا با هدف جابجا کردن سربازان آمریکایی در جنگ جهانی ساخته شد. اما کم کم خودروساز رویه خود را به سمت ماجراجویی تغییر داد.

تا همین چند سال پیش در ایران به suv جیپ می‌گفتند!

شما کدام یک از این برندهای خودروسازی را بیشتر قبول دارید؟

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *