جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

دوران افول طراحی خودرو فرارسیده است

دوره افول طراحی خودرو فرارسیده

اتوپیا – اگر از ظاهر ماشین های امروزی چراغ‌های پر زرق و برق و رینگ های غول پیکر را حذف کنیم، در اکثر موارد ظاهر خودروها کاملا شبیه به هم بوده و غیر قابل تشخیص خواهند شد. اتومبیل های به معنای واقعی زیبا، مانند فراری روما و استون مارتین ونتیج به صورت انگشت شمار در بازار وجود دارند. حال آنکه در حدود 60-70 سال پیش به لطف نوابغ طراحی خودرو تعداد خودروهای زیبا به قدری فراوان بود که با مرور آنها گویی به آینده سفر کردیم. الحق که واژه timeless beauty برازنده آنهاست. با هم تعدادی از این مدل ها را مرور می‌کنیم.

پلیموث فیوری 1961 در برابر سوناتا 2019

دوره افول طراحی خودرو فرارسیده

با مقایسه این دو به نظر می‌رسد که فیوری 60 سال پس از سوناتا طراحی شده است! طراحی فرم خاص آمپرها، کیلومترشمار افقی و دکمه های تعویض دنده را باید از نزدیک دید.

کوروت نسل 2 در برابر نسل 8

دوره افول طراحی خودرو فرارسیده

در مقایسه با نسل دوم، دستپاچگی و بی‌نظمی در طراحی کوروت نسل هشتم موج می‌زند. با وجود اینکه هر دو عنوان سفره ماهی را یدک می‌کشند ولی شیشه عقب دو تکه نسل دوم حتی فراتر از زمان حال است.

لامبورگینی میورا در برابر اوراکان

دوره افول طراحی خودرو فرارسیده

ریچارد هموند در هنگام معرفی مکلارن 720 با افتخار اعلام کرد که این تنها موتوروسط تاریخ است که در کناره های خودرو ورودی هوا ندارد. قطعا هموند طراحی خودرو میورا را فراموش کرده است. مجرای ورودی هوای میورا استادانه در پایین رکاب مخفی شده است. شاهکار جاودان مارچلو گاندینی، با کاپوت کشیده‌اش بسیار جذاب است. در مقایسه به نظر می‌رسد که اوراکان سر و ته طراحی شده است. به فاصله ستون A تا دماغه خودرو در هر دو مدل توجه کنید.

ال کامینو 1959 در برابر هایلوکس 2018

دوره افول طراحی خودرو فرارسیده

در عقب معروف به بال خفاش به همراه چراغ های عقب معروف به چشم گربه باعث می‌شود طراحی هایلوکس برای سال 2018 کاملا شرم آور جلوه کرده و یادآور خودروهای چینی قدیمی باشد. در عوض در عقب ال کامینو به تنهایی یک مجسمه هنریست.

بوگاتی آتلانتیک 1937 در برابر شیرون 2021

دوره افول طراحی خودرو فرارسیده

حقیقتا باور کردن حدود 90 سال اختلاف سنی دشوار به نظر می‌رسد. فرم ماورایی آتلانتیک، که یکی از گرانترین خودروهای کلاسیک جهان است به قدری زیبا و افسون گر است که باعث می‌شود ظاهر شیرون افسانه‌ای شبیه تکه خمیری وارفته باشد!

منبع: مجله ماشین

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *