جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

5 انیمه برتر با محوریت ماشین!

5 انیمه برتر ماشینی!

اتوپیا – نسل دهه‌ی 60 با سریال‌های انیمیشن ژاپنی بزرگ شد اما تفاوتی بین آنها و دیگر “کارتون”های دوران کودکی خود نمی‌دید. نسل بعد با دسترسی به اینترنت و امکان دانلود سریال‌های دلخواهش این دنیا را از نو کشف کرد. این نسل فهمید اسم این دنیا “انیمه” است و با انیمیشن‌های غربی تفاوت اساسی دارد. حالا مانگا و انیمه طرفدارانش را در کشور ما هم پیدا کرده و دیگر یک پدیده ناشناخته نیست. انیمه‌هایی مثل Death Note و Fullmetal Alchemist حالا در ایران هم جزو پربیننده‌ترین سریال‌ها هستند. (نگارنده نیز ارادت خاصی به One Punch Man و استاد سایتاما دارد.) در این دنیای پهناور برای هر سلیقه‌ای فیلم و سریال وجود دارد. در این مطلب اتوپیا 5 انیمه برتر ماشینی را به شما پترولهدهای عزیز معرفی خواهد کرد.

5- انیمه سریالی Speed Racer

5 انیمه برتر با محوریت ماشین!

Speed Racer دقیقا از جنس “کارتون”های آشنای دهه‌ی 60ی‌هاست. این سریال که در دهه 60 میلادی ساخته شده هنوز از نظر تکنیکی با دوران اوج انیمه فاصله دارد. نمونه‌ی آشنایی که می‌شود با این کارتون مقایسه کرد “فوتبالیست‌ها” است. در Speed Racer از ظرافت و واقع‌گرایی خبری نیست. با وجود این تماشای این کارتون سرگرم‌کننده برای کودکان می‌تواند جرقه‌ای برای پیگیری ورزش اتوموبیلرانی در آینده باشد.

4- Pui Pui Molcar

5 انیمه برتر با محوریت ماشین!

برای توصیف این انیمه اول باید با واژه‌ی Kawaii آشنا شوید! کلمه‌ی کاوایی در ژاپن چیزی در مایه‌های ناز و “مامانی!” خودمان است. و ماشین/خوچکه هندی‌های Pui Pui به شدت ناز و مامانی هستند! هدف اصلی چنین انیمه‌هایی در واقع فروختن عروسک و دیگر محصولات مربوط به این سریال به کودکان است. اما تماشای یک اپیزود دو دقیقه‌ایPui Pui می‌تواند مثل یک آرام‌بخش استرس و عصبانیت را از شما دور کند!

3- Capeta

یک انیمه بسیار الهام‌بخش برای راننده‌های نوجوان. کاپتا داستان کودکیست که مادرش را از دست داده و در مدرسه هم مورد قلدری قرار می‌گیرد. وقتی پدر کاپتا از علاقه او به اتوموبیلرانی باخبر می‌شود، با جمع کردن قطعات دست دوم برای کاپتا یک “کارت” می‌سازد. اتوموبیلرانی به کاپتا انگیزه و اعتماد به نفس می‌دهد و کمک می‌کند از دوران سخت نوجوانی خود عبور کند. اگر فرزند یا برادر نوجوانی دارید که به اتوموبیلرانی علاقه دارد، این انیمه را با هم ببینید.

2- Initial D

5 انیمه برتر با محوریت ماشین!

قطعا محبوب‌ترین انیمه ماشینی و احتمالا بزرگ‌ترین Franchise ماشینی در صنعت سرگرمی بعد از فیلم‌های Fast & Furious. همچون سری “سریع و خشمگین”، Initial D هم در دنیای مسابقات خیابانی غیرقانونی می‌گذرد. البته طبیعیست که چون این سریال برای مخاطبان ژاپنی ساخته شده، رشته دریفت جای درگ را گرفته! اگر طرفدار فیلم‌های سریع و خشمگین هستید تماشای Initial D را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته در اینجا از مردان کچل و عضله‌ای خبری نیست!

1- فیلم انیمه Redline (2009)

5 انیمه برتر با محوریت ماشین!

فیلم “ردلاین” دنیا و داستان درهم و برهمی دارد. دو شخصیت‌ اصلی انگیزه مشخصی از کارهایشان ندارند و رابطه عاشقانه‌‌ای که میانشان شکل می‌گیرد سطحیست. می‌پرسید پس چرا آن را در جایگاه اول قرار دادیم؟ چون “ردلاین” خیره‌کننده است! تماشای ردلاین نزدیک‌ترین تجربه‌ایست که می‌توانید خارج از پیست از تاثیر نیروی G بدست بیاورید. در ردلاین در اوج سرعت، همه چیز کش می‌آید! چشم‌ها از حدقه بیرون و خون از بینی فوران می‌زند! در دنیای ردلاین سرعت می‌تواند به بهای جانتان تمام شود! خلق این دنیا با این ظرافت، بیش از 7 سال زمان برده. چون تمام 100 هزار نقاشی فیلم، با عشق، و با دست کشیده شده‌اند! در دنیای انیمه‌های دیجیتالی امروز که همه شبیه هم به نظر می‌رسند، ردلاین مثل یک جواهر می‌درخشد. تماشای این انیمه بر همه عاشقان سرعت واجب است!

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *