جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

بهترین و زیباترین خودروهای کانسپت در تاریخ

بهترین و زیباترین خودروهای کانسپت در تاریخ: قسمت اول

اتوپیا – رونمایی از خودروهای کانسپت معمولا هیجان انگیز است. از این جهت که حتی اگر به مرحله تولید نرسند باز هم دیدن آنها لذت بخش است. این شما و این اولین قسمت از معرفی بهترین خودروهای کانسپت.

بیوک Y-Job

بهترین و زیباترین خودروهای کانسپت در تاریخ

بیوک y job به عنوان اولین خودروی کانسپت تاریخ شناخته می‌شود. این خودرو در سال 1938 معرفی شد. زمانی که خودروها هنوز لاستیک های قطور دور سفید داشتند! این کانسپت قرار بود یک برداشت کلی از دهه 40 و 50 میلادی به مردم آمریکا بدهد.

آلفارومئو B.A.T

بهترین و زیباترین خودروهای کانسپت در تاریخ

BAT مخفف berlina aerodynamica technica بود. 3 خودروی کانسپت آلفارومئو که توسط استودیو برتونه طراحی شدند و هر یک تفاوت هایی با یکدیگر داشتند. هر سه به نوعی یک آزمایش بر روی آیرودینامیک خودروهای کانسپت بوند. این سه خودرو به دنیا نشان دادند که فریب دادن نیروی باد می‌تواند زیبایی هم بیافریند!

غیر از خودروهای کانسپت: ناسا MOLAB

البته این خودرو کانسپت نیست. ولی بد نیست به آن اشاره کنیم. اولین نمونه خودروی ماه‌نورد ناسا با تکنولوژی خارق‌العاده‌ای در زمان خودش خلق شد. قرار بود از نظر مهندسی پیشرفته باشد اما زیبا هم از آب در‌آمد. مگر اشکالی دارد؟

جنرال موتورز LeSabre

بهترین و زیباترین خودروهای کانسپت در تاریخ

این خودروی کانسپت در سال 1951 معرفی شد. دوره‌ای که عصر فضا نامیده می‌شد. بیوک بیضی جلوی کاپوت را از طراحی خروجی جت الهام گرفت. باله های عقب خودرو، چراغ ترمز هایی که مانند پرتاب شدن شاتل فضایی روشن می‌شد و خیلیی المان های دیگر. همگی یادآور آن دوره است.

تویوتا pod

سال 2001 نمایشگاه خودروی توکیو، جایی بود که تویوتا پاد معرفی شد. این خودرو برای اولین بار با یک تکنولوژی خاص عرضه می‌شد. فناوری که این امکان را به راننده می‌داد تا با بقیه خودروها ارتباط برقرار کند. این ویژگی را بعدها خودروسازان مختلف به خودروهای تولیدی خودشان افزودند.

همچنین این خودرو داده های بیومتریک راننده را جمع آوری می‌کرد. برای مثال اگر روز سختی داشت نورپردازی داخل را آرامش بخش تنظیم می‌کرد.

ادامه دارد…

منبع: motortrend و carbuyer

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *