جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

چند نکته برای عکاسی خودرو

چند نکته برای عکاسی خودرو

اتوپیا – خودرو یکی از دشوارترین سوژه‌ها برای عکاسان حرفه‌ایست. از اندازه‌ی بزرگ تا سطح صیقلی و بازتاب‌دهنده‌ی بدنه‌ی آن، عوامل زیادی هستند که عکاسی ماشین را به یک چالش تبدیل می‌کنند. اما عکاسی خودرو به حرفه‌ای‌ها محدود نمی‌شود. امروز و با ظهور پدیده‌هایی مثل اینستاگرام، هر کسی که یک گوشی موبایل دارد، یک عکاس بالقوه است. همچنین با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، هر روز عده بیشتری به خرید از سایت‌های فروش کالای دست دوم (مانند دیوار) اقدام می‌کنند. رعایت نکته‌های زیر با بهبود کیفیت عکس‌های ماشینی شما، به بهتر دیده شدن آنها در فضای مجازی کمک می‌کند.

1- به نور موجود توجه کنید

نورپردازی یکی از مهم‌ترین عوامل در نشان دادن حجم سوژه است. عکاسان حرفه‌ای برای عکاسی ماشین معمولا از یک منبع نور گسترده از بالا استفاده می‌کنند. این نورپردازی در اصل نور طبیعی خورشید را به شکل ایده‌آل بازسازی می‌کند. در نبود این امکانات، بهترین گزینه استفاده از خود نور خورشید است. دقت کنید نور خورشید در فصل‌ها و ساعات مختلف چه کیفیتی دارد. گاهی کمی ابر می‌تواند با تلطیف نور خورشید، حجم زیباتری ایجاد کند.

2- به بازتاب‌ها در بدنه‌ی ماشین دقت کنید

چند نکته برای عکاسی خودرو

بدنه‌ی خودرو به دلیل صیقلی بودن، محیط اطراف را در خود بازتاب می‌دهد. عکاسی ماشین معمولا در استودیو یا یک محیط ایزوله انجام می‌شود. در نبود چنین مکانی، خیابان و طبیعت استودیوی شماست. به بازتاب محیط اطراف در بدنه‌ی خودرو دقت کنید. اگر بازتاب جسم مزاحمی را می‌بینید، آن جسم (یا در صورت نبود امکان خود خودرو) را جابجا کنید. ممکن است گاهی این بازتاب‌ها عکس شما را تقویت کنند. مهم این است که به وجود آنها آگاه باشید.

نکته : اگر از دوربین نیمه حرفه‌ای استفاده می‌کنید، فیلتر پولاریزه را برای عکاسی ماشین را فراموش نکنید.

3- زاویه دید مناسب انتخاب کنید

چند نکته برای عکاسی خودرو

بهترین نما برای معرفی یک محصول، نماییست که بیشترین اطلاعات را از آن به ما بدهد. نمای معرف متداول برای عکاسی ماشین، نمای سه چهارم رخ است. همچنین برای بهتر نشان دادن حجم ماشین بهتر است ارتفاع دید خود را پایین بیاورید و روی یک زانو تکیه بزنید. البته خودرو حجم پیچیده‌ای دارد و نشان دادن آن در یک نما ممکن نیست. نمای جلو، عقب، کناره‌ها و نمای داخلی در کنار هم می‌توانند یک تصویر کلی ارایه دهند.

4- Rolling Shot در عکاسی خودرو چیست؟

چند نکته برای عکاسی خودرو

ممکن است تابحال اسم rolling shot را نشنیده باشید اما قطعا آن را در عمل دیده‌اید. رولینگ شات در واقع همان تکنیکی‌ست که عکاسان محترم عروسی از آن در هنگام ثبت مراسم آوردن عروس از آرایشگاه استفاده می‌کنند! تنها تفاوت اینجاست که در رولینگ شات سوژه به جای عروس و داماد، خود ماشین است! در این تکنیک عکاس در یک خودروی کمکی سوار می‌شود و دو ماشین با سرعت نسبتا برابر حرکت می‌کنند. هدف از عکاسی خودرو با تکنیک رولینگ شات انتقال حس حرکت و هیجان است.

5- پس از پایان عکاسی خودرو

وقتی مطمئن شدید حداقل 4 -5 عکس خوب دارید، جلسه‌ی عکاسی را تمام کنید. کسی علاقه‌ای به دیدن عکس‌های بی‌پایان از خودروی شخصی شما ندارد. بهترین عکس‌هایتان را انتخاب کنید و آنها را ویرایش کنید. دقت کنید ویرایش بیشتر برابر با عکس بهتر نیست. گاهی اوقات تنها کمی اصلاح رنگ و نور تاثیر عکس‌هایتان را بیشتر می‌کند.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *