جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

آموزش رانندگی حرفه‌ای مجازی (شبیه ساز رانندگی)

آموزش شبیه ساز رانندگی: قسمت اول

اتوپیا – فکر می‌کنید مسابقات اتومبیلرانی فیزیکی در ایران آینده‌ای ندارد؟ به دنیای شبیه ساز رانندگی وارد شوید.? بلد نیستید؟ ما به شما آموزش می‌دهیم! دنیای شبیه ساز رانندگی در همین چند سال گذشته فوق‌العاده گسترده شده. در مورد اهمیت شبیه ساز قبلا نوشته‌ایم. می‌توانید اینجا در مورد آن بخوانید.?

اما شبیه ساز رانندگی دقیقا چطور کار می‌کند و چطور می‌توان این رشته را شروع کرد؟ شبیه ساز رانندگی یک رشته اتومبیلرانیست که به صورت مجازی و باسیستم کامپیوتر کار ‌می‌کند. بدین صورت که شما یک سیستم دسکتاپ و مانیتور را به یک ست از پدال ها و فرمان متصل می‌کنید و شروع به کار می‌کنید. به همین سادگی شما به رشته شبیه ساز رانندگی وارد شده‌اید!

لندو نوریس راننده جوان فرمول یک در حال کار کردن با شبیه ساز رانندگی

رشته شبیه ساز هزینه بسیار کمتری از اتومبیلرانی فیزیکی دارد. و این به راننده هایی با وسع مالی کمتر فرصت می‌دهد تا در رقابت ها شرکت کنند. و همین خود باعث رقابت نزدیک بین رانندگان شده. اما برای شروع این رشته هم بلاخره به مقداری سرمایه نیاز است. سوال اصلی اینجاست که شما چقدر در این کار جدی هستید.

  • برای مثال اگر این رشته را به عنوان نوعی تفریح می‌بینید، نرم‌ افزارتان را باید بین گرن توریزمو، فورزا یا مانند اینها انتخاب کنید. و در ضمن اگر کنسول دارید، می‌توانید به آن وسیله هم برای اجرای بازی ها فکر کنید. و اینکه برای نشستن می‌توانید از یک صندلی و میز محکم استفاده کرده و به همان ها اکتفا کنید.
  • اما اگر رانندگی حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید سیم ریسینگ (همان شبیه ساز اتومبیلرانی) را به عنوان رشته خود ادامه دهید باید به فکر تجهیزاتی کمی جدی‌تر باشید. حتما کامپیوتر دسکتاپ با مانیتور تهیه کنید. نرم‌افزارتان را می‌توانید بین گزینه های واقع‌گرایانه انتخاب کنید. نرم افزارهایی مثل live for speed یا assetto corsa برای شروع مناسب ترند. داشتن شاسی و صندلی استاندارد خودرو نیز برای کار ضروریست.
  • بعدا که به اصطلاح دستتان راه افتاد می‌توانید از نرم افارهایی مثل iracing یا acc (assetto corsa competizione) استفاده کنید. acc شبیه ساز تخصصی مسابقات جی تی محسوب می‌شود و در این زمینه بسیار قدرتمند عمل کرده است. آیریسینگ در عوض گستره وسیعی از مسابقات را پوشش داده. ضمن این که بعدا که سرعتتان را بالا بردید می‌توانید به جوایز دلاری آنها هم فکر کنید!?

در ادامه با اتوپیا همراه باشید تا گزینه های سخت افزاری و نرم افزاری پیش رویتان را با هم مقایسه کنیم.

ترجمه از: driver61

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *