جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

آموزش شبیه ساز اتومبیلرانی قسمت دوم

آموزش شبیه ساز اتومبیلرانی قسمت دوم: مقایسه iracing و acc

اتوپیا – فکر می‌کنید مسابقات اتومبیلرانی فیزیکی در ایران آینده‌ای ندارد؟ به دنیای شبیه ساز اتومبیلرانی وارد شوید. بلد نیستید؟ ما به شما آموزش می‌دهیم! در قسمت قبلی معرفی رشته شبیه ساز حداقل امکانات مورد نیاز برای هر کاربر را بررسی کردیم. در این مطلب و مطالب بعدی می‌خواهیم نرم‌افزارهای این رشته را با هم مقایسه کنیم. و در این قسمت به مقایسه آیریسینگ و assetto corsa competizione از زوایای مختلف می‌پردازیم.

آموزش شبیه ساز اتومبیلرانی قسمت دوم: مقایسه iracing و acc

تخصصی بودن

acc شبیه ساز رسمی مسابقات جی تی محسوب می‌شود. این بدین معنیست که تقویم مسابقات این نرم‌ افزار توسط فیا (فدراسیون اتومبیلرانی جهانی) تنظیم و منتشر می‌شود. و همچنین تمامی پیست های موجود در این نرم‌افزار لیزر اسکن شده‌اند. یعنی تمام پیست را با دستگاه های مخصوصی اسکن می‌کنند و بعد مدل سه بعدی آنها در نرم افزار پیاده می‌شود.

ریز اطلاعات خودروهای موجود در نرم افزار هم توسط خودروسازان در اختیار این شبیه ساز قرار گرفته اند. و همه این ها یعنی فیزیک این شبیه ساز به واقعیت نزدیک نیست بلکه خود واقعیت است!

البته آیریسینگ هم بسیاری از پیست ها و خودروها را به همین صورت شبیه سازی کرده است. اما در کل از این نظر acc به آیریسینگ برتری دارد. یعنی اگر شما بخواهید رشته جی تی را ادامه دهید باید acc را انتخاب کنید!

برنده: acc

تنوع ماشین ها، پیست ها و رقابت ها در این دو شبیه ساز اتومبیلرانی

این دو شبیه ساز هرکدام جامعه رانندگان خودشان را دارند. اما آیریسینگ بیش از 100 خودرو را پوشش می‌دهد که البته برخی از آنها را باید جداگانه خریداری کنید. در حالیکه acc تنها رشته جی تی را پوشش می‌دهد و بالطبع در مورد ماشین ها و پیست ها هم انتخاب کمتری دارید.

آیریسینگ همچنین چندین و چند رشته و سری مسابقات مختلف را پوشش می‌دهد از جمله:

  • نسکار، ایندی کار و به ظور کلی مسابقاتی که در پیست های oval برگزار می‌شوند.
  • مسابقات تورینگ کار
  • مسابقات آفرود
  • مسابقات رالی‌کراس
  • مسابقات پیست خاکی یا همان dirt
  • مسابقات سری فرمولا و به ظور کلی مسابقاتی که با ماشین های open-wheel برگزار می‌شوند
  • مسابقات سرعت-استقامت از جمله با ماشین های پروتوتایپ

برنده: قطعا آیریسینگ!

گرافیک

البته منظور از گرافیک در رشته شبیه ساز، گرافیک واقع گرایانه است. گرافیکی در راستای فیزیک نرم افزار.

در کل می‌توان گفت acc در اینجا اندکی دست بالاتر را دارد.

مسابقات چند نفره یا همان مولتی پلیر

آیریسینگ به تازگی بخش هوش مصنوعی خود را تقویت کرده است و شما می‌توانید با هوش مصنوعی مسابقه دهید. در زمینه مسابقات با حریف واقعی آیریسینگ به طور کلی مسابقات بیشتری را برگزار می‌کند. اما حواستان باشد از آنجایی که در رده های پایین تر تعداد مسابقات زیادی برگزار می‌شود، سیستم نظارت و داوری جدی هم وجود ندارد.

برنده: در کل هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارند و نمی‌‌توان نظر داد.

هزینه های هر شبیه ساز اتومبیلرانی

قیمت پایه نرم افزار acc یازده دلار می‌باشد که شما یکباره از طریق استیم پرداخت می‌‎کنید. بعد از آن شما م‌توانید آیتم های اضافی درون برنامه را جدا خریداری کنید.

قضیه در مورد آیریسینگ اما کمی فرق می‌کند. آیریسینگ اشتراک ماهانه دارد که شما می‌توانید تا یکساله هم پرداخت کنید. در صورتی که استیم والت خود را با پزو آرژانتین شارژ کنید این رقم کمتر محاسبه می‌شود. یعنی تقریبا سالیانه 600 هزار تومان. اما همانظور که گفتیم آیریسینگ هم آیتم های درون برنامه خودش را دارد که به مرور برخی از آنها را باید خریداری کنید.

البته این را هم بگوییم که برای وارد شدن به آیریسینگ باید یک حساب جداگانه آیریسینگ هم بسازید که در آنجا باید یک لوکیشن مجازی وارد کنید.

برنده: acc

جوایز و کسب درآمد

در کل جوایزی که آیریسینگ دارد را در هیچ نرم افزار دیگری پیدا نمی‌کنید برای مثال یکی از رویدادهای بزرگ این نرم افزار حدود 500 هزار دلار برای نفر اول در نظر گرفته‌اند! اما خب جوایز ارزنده در صورتی برای شما در نظر گرفته می‌شود که تمرین کنید و همواره سریعتر و بهتر شوید.

برنده: آیریسینگ

برای راهنمایی بیشتر و کد دعوت ایریسینگ ایمیل بزنید.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *