جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

گرند پری مجارستان 2022

گرند پری مجارستان 2022: ورشتپن از رده دهم به اول رسید

اتوپیا – مکس ورشتپن در گرند پری مجارستان 2022 به یک پیروزی پیش بینی نشده دست یافت. البته پس از اینکه لوئیس همیلتون و جرج راسل به ترتیب دوم و سوم شدند. فراری اما با انتخاب یک استراتژی سوال برانگیز در انتها به رده های چهارم و ششم دست یافت.

در ادامه مروری خواهیم داشت به اتفاق قبل و هنگام این مسابقه. با ما همراه باشید. ?

مرحله کوالیفای گرند پری مجارستان 2022

جرج راسل، راننده دوم مرسدس در کوالیفای گرند پری مجارستان پل پوزیشن را کسب می‌کند. کارلوس ساینز در رده دوم می‌ایستد. چارلز لکرک سوم می‌شود و مکس ورشتپن، مدافع عنوان قهرمانی در رده دهم.

مسابقه اصلی مجارستان 2022

مسابقه در حالی شروع می شد که جرج راسل پول پوزشین را در اختیار داشت و پشت سر او کارلوس ساینز و شارل لکلرک بودند. مکس ورشتپن نیز در رتبه دهم بود.

شروع مسابقه با استارت خوب راسل آغاز شد و از همان شروع کار، لوییس همیلتون نیز از فرصت استفاده کرد و از رتبه هفتم و از پشت سر فرناندو آلونسو و استبان اوکان رهایی یافت. در ادامه مسابقه بارها شاهد آندرکات های عالی از سوی ردبول بودیم، موضوعی که باعث شد مکس ورشتپن به خوبی به رتبه های بالایی برسد. در این میان شارل لکلرک موفق به گذر از جرج راسل شد و همه چیز برای فراری خوب به نظر می رسید.

پیت بعدی فراری و استراتژی آنها در خصوص استفاده از لاستیک هارد باعث شد تا شرایط مسابقه عوض شود. لکلرک که اصلا از شرایط راضی نبود نتوانست در میان مدعیان باقی بماند و یک بار دیگر به پیت رفت و از آنجا بود که از سایرین عقب افتاد. 

در سوی مقابل استراتژی خوب ردبول در کنار رانندگی بدون نقص مکس ورشتپن باعث شد تا او که از رتبه دهم کار را استارت زده بود در رتبه اول مسابقه را به پایان برساند. همینطور استراتژی درست مرسدس در قبال همیلتون نیز امروز به چشم آمد. جایی که در دورهای انتهایی بودیم و استفاده درست از لاستیک سافت باعث شد تا همیلتون از ساینز و راسل عبور کند و شاید اگر زمان بیشتری بود، او می توانست رتبه اول مکس را نیز تهدید کند.

منبع: طرفداری

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *