جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

راهنمای خرید لباس موتور سواری

راهنمای خرید لباس موتور سواری

اتوپیا – یکی از نکات مهم در حین موتور سواری برخورداری از پوشش مناسب به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از تصادفات و حوادث است. همانطور که استفاده از کلاه کاسکت به حفاظت از سر و مغز کمک می‌کند استفاده از لباس و پوشاک موتور سواری می‌تواند باعث کاهش صدمات نخاع و کمر، شانه و کتف شود. همچنین افزایش مقاومت در برابر ساییدگی و ضربه در هنگام زمین خوردن با موتور سیکلت.

علاوه بر ایمنی استفاده از این لباس به زیباتر شدن استایل موتور سواری شما کمک می‌کند. البته توصیه میشود علاوه بر موارد ذکر شده از سایر پوشش ها مانند زانو بند  آرنج بند و …. استفاده شود. برای انتخاب بهترین لباس موتور باید هم با این دسته از تجهیزات موتور سواری آشنا شوید. و یکسری نکات را رعایت کنید که در این مقاله به هر دو این موضاعات پرداخته شده است.

لباس موتور سواری زیبا

راهنمای انتخاب

جنس لباس و پوشاک موتورسواری معمولاً از چرم، پلاستیک، کوردورا، کولار یا سایر مواد پلی استر است. زیرا استفاده از این فناوری ها باعث افزایش کیفیت و در نتیجه بالا رفتن ایمنی آن می‌شود. توجه کنید لباس های نخی با بافت نازک برای موتور سواری به عیچ عنوان مناسب نیست. البته برای استفاده از شهری در فصول تابستان می‌توانید از آن استفاده کنید و برای بالا بردن ایمنی در کنار آن از آرنج و زانو بند استفاده کنید.

برای راکبان حرفه ای که در پیست موتورسواری می‌کنند بهترین جنس لباس کولار است که مقاومتی چندین برابر فولاد دارد! البته قیمت این جنس تقریباً بالاست و نمونه‌های کمی از آن در بازار ایران یافت می‌شود.

راحتی

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید البسه مخصوص موتور سواری باید به آن توجه کنید راحت بودن آن است. به عنوان مثال استفاده از شولدر یا پروتکشنی که جنس محافظ آن سفت باشد یا برای شما کوچک و تنگ باشد باعث کاهش عملکرد و محدود کردن حرکات بدن می‌شود. نتیجه آن کاهش کنترل موتور و افزایش تصادف و حوادث می‌شود. همچنین لباس انتخابی باید متناسب وزن و قد شما باشد.

ایمنی

نکته مهم بعدی که به آن باید توجه کنید کاپشن انتخابی شما اگر دارای ضربه گیر سرشانه، آرنج، پشت کمر باشد یک مزیت بزرگ است. توجه کنید شما لباس مخصوص می‌پوشید تا از سلامت فیزیکی‌تان محافظت کنید. بنابراین لباس انتخابی باید باعث حفاظت عضوهای مهم بدن مانند نخاع شود. همچنین کاپشن انتخابی باید قابلیت تعویض ضربه گیر ها را داشته باشد تا در مواقع ضروری بتوان آن را تعویض و ضربه گیر جدید نصب کنید. و حتی بتوان آن را بدون فشار به ماشین لباس شویی شست.

استایل

سعی کنید لباسی خریداری کنید تا با رنگ و کلاس موتور سیکلت‌تان ست شود تا استایل خود را بالا ببرید و به فرهنگ موتور سواری در کشور نیز کمک کنید. برای مثال موتورهای اسکوتری مانند وسپا با لباس چرم ست خیلی خوبی می‌شوند یا موتورهای کلاس ریس با لباس‌های کولار ست بهتری خواهند شد.

لباس موتور سواری

ویژگی‌های لباس موتور سواری

لباسی که مخصوص رانندگی با موتور سیکلت طراحی شده است دارای یک سری ویژگی‌های خاص است که برای هر دسته از راکبان نیز این ویژگی‌ها متغیر است. برای مثال کسی که استفاده شهری از موتور دارد شاید نیاز به کاپشنی دارد که علاوه بر بالا بردن ایمنی همه کاره نیز باشد! ولی کسی که در مسابقات شرکت می‌کند تنها حفاظت از جان برای او اهمیت دارد. در ادامه لیستی از آپشن‌ها را آورده‌ایم که شما با دیدی بهترین بتوانید پوشاک مخصوص موتور را خریداری کنید.

کاربرد داشتن در شب و روز

استفاده از شبرنگ در بافت بیرونی لباس یه ویژه کاپشن یک مزیت بزرگ برای راکبان شهری و کسانی که قصد سفر با موتور دارند است. شما حتماً علاوه بر روز در شب نیز با موتور رانندگی خواهید کرد پس چه خوب است که همواره به نوعی در دید و چشم رانندگان ماشین باشید تا احتمال تصادف با آنان کاهش یابد.

سازگاری لباس موتور سواری با آب و هوا

سازگاری با شرایط آب و هوا نیز می‌تواند عیار یک پوشاک را بالا ببرد! برای مثال کاپشن های جنس پلی استر طوری طراحی شده‌اند که گرما نداشته باشند. و بتوانید در تابستان با پوشش سبک و در زمستان زیر آن با پوشیدن ژاکت و … زیر آن بتوانید از آنا استفاده کنید. همچنین این البسه ضد آب نیز هستند و نمیگذارند بدن شما خیس شوند. همچنین علاوه بر همه این موارد توصیه میشود لباس انتخابی دارای آستر درونی جدا شونده مخصوص زمستان باشد.

نکات مهم دیگر در مورد لباس موتور سواری

معمولاً برای پوشاک موتور چسب‎‌هایی در دور کمر، بازو و مچ قرار می‌دهند، این چسب‌ها در اصل برای فیکس کردن لباس با بدنتان است تا لباس دست و پاگیر شما نشود و کاملاً فیت تنتان شود، پس وجود چسب نیز یک آپشن نسباتاً مهم است.

لباس یا کاپشن انتخابی باید چه در داخل لباس چه در خارج از لباس جیب داشته باشد تا در صورت لزوم بتوانید از آنها استفاده کرده یا برخی از وسایل تان را در جیب ها قرار دهید.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

یک پاسخ

  1. سلام و احترام
    ممنون از نکات خوب و مفیدتون که خیلی کمک میکنه برای آخرین انتخاب و درست ترین و مناسبترین لباس موتورسواری .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *