جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

بهترین فیلم ماشینی تاریخ (که هرگز ندیده‌اید!)

بهترین فیلم ماشینی تاریخ (که هرگز ندیده‌اید!)

اتوپیا – دهه گذشته برای طرفداران فیلم ماشینی زمان خوبی بوده‌است. از فیلم‌های مسابقه‌ای خوش‌ساختی چون Rush و Ford V Ferrari، تا سری عامه‌پسند Fast and Furious. با توجه به اینکه در سال آینده همزمان یک شاهد اکران یک فیلم و یک سریال از زندگی انزو فراری خواهیم بود، به نظر می‌رسد این دوران خوش همچنان ادامه داشته باشد. اما جدا از فروش بالا و کسب گهگاه جوایز اسکار دستاورد این فیلم‌ها چه بوده است؟ فیلمی که امروز به شما معرفی می‌کنیم نه تنها تمام رکوردهای فروش زمان خودش را شکسته، بلکه منبع الهام یک از طراحان بزرگ اتوموبیل بوده. و شما حتی اسم آن را هم نشنیده‌اید!: Flaklypa Grand Prix

بهترین فیلم ماشینی تاریخ چگونه ساخته شد؟

بهترین فیلم ماشینی تاریخ (که هرگز ندیده‌اید!)
تیم سازنده فیلم در حال کار بر روی ماکت پیست!

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، ساخت فیلم به روش استاپ-موشن یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. بنابراین سازنده‌های فیلم‌های استاپ-موشن باید دلیل خوبی برای ساختشان داشته باشند! ایده‌ی ساخت “گرند پری فلاکلیپا” در سال 1970 به ذهن Kjell Aukrust رسید. آکروست شهر فلاکلیپا را بر اساس شهر محل تولدش (لم، نروژ) نوشت. شخصیت‌های دوست‌داشتنی این شهر هم بر اساس افراد واقعی خلق شده‌اند. بر خلاف فیلم‌های هالیوودی که هزاران نفر در ساختنشان نقش دارند، فلاکلیپا حاصل همکاری یک تیم 5 نفره است! این تیم سختکوش 3 سال و نیم تلاش کردند و نتیجه کارشان یک فیلم 88 دقیقه‌ایست. یعنی به طور متوسط ساخت 2 دقیقه از فیلم در یک ماه!

شخصیت‌ها

شخصیت لودویگ

ریودور فلگن: مخترع و تعمیرکار دوچرخه.

سولان گوندرسن: یک کلاغ خوشحال و خوشبین. او دست راست ریودور است.

لودویگ: یک خارپشت بدبین و همیشه مضطرب. فکر هر کار و هر چیزی لرزه بر اندام لودویگ می‌اندازد!

رودلف بلدستروپمن: دستیار سابق ریودور. زمانی که پیش او کار می‌کرده نقشه ماشین اختراعی ریودور را دزدیده و حالا میخواهد با آن قهرمان فرمول یک شود!

شیخ عبد البن بونانزا: شیخ عرب صاحب شرکت نفتی. او اسپانسر ریودور می‌شود تا با ساخت یک ماشین خارق‌العاده در مسابقات فرمول یک به مصاف رودلف برود.

اکران بهترین فیلم ماشینی تاریخ!

در سال 1975 گرند پری فلاکلیپا با فروش خیره‌کننده‌ی خود، سازندگان فیلم را هم غافلگیر کرد! در سال اول اکران، بیش از یک میلیون بلیت برای دیدن فیلم خریده شد! رقمی که معادل یک چهارم کل جمعیت این کشور بود! گرند پری فلاکلیپا برای 28 سال متوالی روی پرده‌های سینمای نروژ باقی ماند و در مجموع بیش از 5 و نیم میلیون بلیت فروخت! جمعیت نروژ در سال 2022 فقط اندکی از 5 میلیون بیشتر است!…

اثرگذارترین فیلم ماشینی تاریخ!

تیم اتومبیلرانی pinchcliffe

در سال 1977 کریستین فون کونیگزگ 5 ساله بود که مادرش او را به تماشای گرند پری فلاکلیپا برد. کریستین مبهوت فیلم شده بود. سال بعد کریستین برای اولین بار پشت ماشین گو-کارت نشست. او بعدها گفت تجربه نشستن پشت این ماشین را هیچ وقت فراموش نمی‌کند. چیز دیگری که برای همیشه در یاد کریستین ماند ماشین ابداعی ریودور بود. در سال 1993 او با الهام از آن ماشین کونیگزگ CC را ساخت! باقی داستان را همه می‌دانند.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *