جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

چطور ماکت ماشین جمع کنیم؟ + گالری تصاویر کلکسیون ماکت ماشین

چطور ماکت ماشین جمع کنیم؟ + گالری تصاویر کلکسیون ماکت ماشین

اتوپیا – همیشه می‌خواستید ماکت ماشین جمع کنید ولی نمی‌دانستید چطور؟ بیایید این موضوع را از زبان یکی از بزرگترین کلکسیونرها بشنوید. ?

ماریان گرادوس یکی از بزرگترین کلکسیون های ماکت ماشین در بریتانیا را دارد. اما جالب است بدانید خود او می‌گوید کاری که من کردم را انجام ندهید و هر چیزی را جمع نکنید!

داستان ماشین های مدل ماریان

چطور ماکت ماشین جمع کنیم؟ + گالری تصاویر کلکسیون ماکت ماشین

ماریان تا به حال 15 خودروی سواری داشته است. اما تعداد ماشین های مدل او به بیش از 5000 عدد می‌رسد!

همه چیز برای او از دوران جنگ جهانی دوم شروع شد. در آن زمان لهستان جزو کشورهای بلوک سرق به شمار می‌رفت و خودرو به طور کلی تحریم بود. اما زمانی که ماریان به ماکت خودروها علاقه نشان داد، پدربزرگش برای او یک ماکت چوبی هواپیما درست کرد. اولین ماکت حرفه‌ای او را عمویش از پاریس برایش فرستاد. یک سیتروئن سافاری برند نورو.

وقتی بزرگتر شد واردات خودرو آزاد شده بود اما ماریان هنوز شیفته ماکت ماشین بود! با هر توریستی که به کراکف می‌آمد معامله پایاپای انجام می‌داد. مثلا در ازای یک ماکت به آنها سوغات لهستان را می‌داد.

چطور ماکت ماشین جمع کنیم؟

چطور ماکت ماشین جمع کنیم؟ + گالری تصاویر کلکسیون ماکت ماشین

ماریان، کلکسیونر قهار به ما می‌گوید اصل اول برای جمع آوری ماشین مدل داشتن یک سبک و دسته بندی خاص است. او به تازه کارها توصیه می‌کند یک چارچوب کلی برای کلکسیونشان در نظر بگیرند و همان دسته را جمع کنند. حالا می‌خواهد یک برند ماشین باشد، یک کشور سازنده یا هر دسته بندی دیگر. مثلا اگر به فراری علاقه خاصی دارید فقط فراری جمع کنید. ماشین آمریکایی دوست دارید؟ فقط آمریکایی جمع کنید. یا مثلا می‌توانید فقط یک کلاس بدنه خاص را جمع کنید مثلا پیکاپ یا SUV. یا حداقل فقط یک مقیاس مشخص را جمع کنید مثلا 1:18. مقیاس های بزرگتر مثل یک به دوازده یا یک به هشت جزئیات فراوانی دارند . اما جای زیادی هم می‌گیرند.

پیشنهاد من به آماتورها این است که با مقیاس های کوچکتر مثل 1:43 شروع کنند. ارزش کلکسیونی کمتری دارند. اما خرج کمتری هم روی دستتان می‌گذارند.

گالری تصاویر

منبع: AUTOEXPRESS

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *