جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

پیروزی مکس ورستپن در گرندپری ژاپن و قهرمانی فصل ۲۰۲۲?

پیروزی مکس ورستپن در گرندپری ژاپن و قهرمانی فصل ۲۰۲۲?

اتوپیا – به سراغ گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ ژاپن می‌رویم. جایی که در نهایت تکلیف قهرمانی فصل ۲۰۲۲ فرمول یک، در مسابقه‌‌ای طولانی و بارانی مشخص شد و مکس ورستپن قهرمان جهان اعلام شد.

در ابتدا پرز به دلیل پنالتی مسابقه را از پیت شروع می‌کند. برای هشتمین بار در این فصل چارلز لکلرک و مکس ورستپن در کنار یکدیگر مسابقه را شروع می‌کنند.

پیست خیس است و هوا بارانی است گفته می‌شود تا آخر مسابقه باران ادامه خواهد داشت. با این حال رانندگان از لاستیک‌های اینترمدیت استفاده می‌کنند.

پیروزی مکس ورستپن در گرندپری ژاپن و قهرمانی فصل ۲۰۲۲?

استارت گرندپری ژاپن

مسابقه شروع می‌شود. لکلرک از ورستپن استارت بهتری می‌زند، برای لحظاتی لکلرک جلوتر از ورستپن قرار می‌گیرد ولی در ادامه ورستپن بهتر عمل می‌کند و مسابقه را به عنوان راننده‌ی اول ادامه می‌دهد.

فتل نیز که در استارت تلاش می‌کند از آلونسو سبقت بگیرد ولی اسپین می‌شود. یکی از بهترین استارت‌ها را لنس استرول می‌زند و از جایگاه ۱۸ تا ۱۱ صعود می‌کند.

تعلیق مسابقه

در اواخر دور اول کارلوس ساینز بر اثر برخورد از مسابقه خارج می‌شود الکس البون نیز به دلیل مشکل فنی مجبور به توقف کنار پیست می‌شود در نتیجه خودروی ایمنی وارد پیست می‌شود. پس از یک دور به دلیل وضعیت خیس و خطرناک پیست اعلام وضعیت پرچم قرمز می‌شود.

پس از بیش از دو ساعت تاخیر مسابقه بالاخره در ساعت ۱۶:۱۵ به وقت محلی باز هم استارت خورد. پیست هنوز خیس است و رانندگان پشت خودروی ایمنی با لاستیک‌های وت، در حال دور زدن هستند.

پیروزی مکس ورستپن در گرندپری ژاپن و قهرمانی فصل ۲۰۲۲?

شروع مجدد مسابقه

تا پایان مسابقه ۴۱ دقیقه زمان باقی مانده است. خودروی ایمنی از پیست خارج می‌شود و مسابقه رسما آغاز می‌شود. نیکولاس لطیفی به پیت لین می‌آید و با تایرهای اینترمدیت به پیست باز می‌گردد. فتل نیز تایرهای اینترمدیت را انتخاب می‌کند.

ورستپن لکلرک و پرز برای تعویض لاستیک‌های خود به اینترمدیت به پیت می‌آیند. ورستپن در جایگاه چهارم و لکلرک ششم به پیست باز می‌گردد. در حال حاضر آلونسو در جایگاه اول است. الونسو نیز در ادامه به پیت می‌آید.

پس از تعویض لاستیک

با تعویض لاستیک بقیه‌ی راننده‌ها در حال حاضر ورستپن لیدر مسابقه، لکلرک دوم و شوماخر که هنوز لاستیک‌های وت دارد سوم هستند.

پرز از شوماخر سبقت می‌گیرد و سوم می‌شود. در ادامه اکون با شوماخر وارد رقابت می‌شود و جایگاه چهارمی را از شوماخر می‌گیرد. این بار نوبت همیلتون است که از شوماخر سبقت بگیرد و به راحتی از وی می‌گذرد و مرسدس وی در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد.

شوماخر بالاخره به پیت می‌آید و مشخص است که استراتژی هاس کارساز نبوده است. فاصله‌ی ورستپن با لکلرک در رده‌ی دوم به ۸ ثانیه رسیده است.

راسل برای کسب جایگاه دهم به سونودا نزدیک شده است. همیلتون نیز در حال کم کردن فاصله‌ی خود با اکون در رده‌ی چهارم است. راسل از سونودا سبقت می‌گیرد دهم می‌شود.

دورهای پایانی گرندپری ژاپن

الونسو در جایگاه هفتم نیز در حال تعقیب فتل است. همیلتون تلاش می‌کند از اکون سبقت بگیرد ماشین‌های این دو راننده کنار یکدیگر قرار می‌گیرد برخورد کوچکی هم رخ می‌دهد ولی همیلتون نمی‌تواند از اکون بگذرد.

۶ دقیقه به پایان مسابقه مانده است و پرز در رده‌ی سوم با لکلرک در رده‌ی دوم وارد رقابت شده است.

پیروزی مکس ورستپن در گرندپری ژاپن و قهرمانی فصل ۲۰۲۲?

فاصله‌ی مکس ورستپن با لکلرک در رده‌ی دوم ۲۳ ثانیه شده است و ورستپن در رادیو اعلام می‌کند که می‌خواهد به پیت استاپ بیاید ولی تیم قبول نمی‌کند.

همیلتون که هنوز چرخ به چرخ اکون در حال رقابت است در رادیو اعلام می‌کند که قدرت بیشتری احتیاج دارد.

نتایج فرمول یک ژاپن

در همین حین آلونسو با راسل وارد رقابت می‌شود و از وی سبقت می‌گیرد و هفتم می‌شود.

دور آخر و پرز تمام تلاش خود را می‌کند از لکلرک سبقت بگیرد. رقابت لکلرک و پرز تا پیچ آخر ادامه پیدا می‌کند ولی در آخر پرز نمی‌تواند از سد لکلرک بگذرد. اما در پایان مسابقه لکلرک به دلیل خروج از محدوده‌ی پیست ۵ ثانیه پنالتی دریافت می‌کند در نتیجه لکلرک سوم می‌شود و با این نتیجه مکس ورستپن برای دومین بار قهرمان فرمول یک می‌شود.

منبع: پدال

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *