جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

فرمول یک 2025 احتمالا میزبان تیم های کادیلاک و آندرتی خواهد بود.

اتوپیا – دو شرکت مشهور جنرال موتورز و آندرتی برنامه‌های حضور در فرمول یک 2025 با برند کادیلاک را اعلام کردند. ظاهراً قرار است این همکاری به شکل یک تیم جدید فرمول یک وارد مراحل مهم‌تری شود.

آندرتی چند ماه پیش اعلام کرده بود در آینده به دنبال حضور در فرمول یک خواهد بود و بخش اعظم فصل ۲۰۲۲ را صرف صحبت درباره احتمال گسترش کسب‌وکار خود و تبدیل شدن به یکی از تیم‌های حاضر در این رشته پرطرفدار ورزشی کرده بود. محمد بن سلایم رئیس فیا چند روز پیش در توییتر اعلام کرد از همکاران خود خواسته تا شروع به بررسی امکان گسترش فرمول یک و جلب نظر علاقه‌مندان احتمالی برای حضور در این رقابت‌ها بکنند. بنابراین اولین قدم برای افزایش حضور تیم‌ها در فرمول یک برداشته شده است.

رئیس فیا

جنرال موتورز و آندرتی در بیانیه‌ای که دیروز منتشر شد برنامه‌های خود برای حضور در فرمول یک 2025 با تیمی کاملاً آمریکایی را در پاسخ به درخواست فیا برای پاسخ به علاقه‌مندی تیم کادیلاک و آندرتی اعلام کردند. مدیرعامل شرکت آندرتی گفته است:

ما به رشد شرکت آندرتی گلوبال و تیم‌های مسابقه‌ای خود ادامه می‌دهیم و همواره نگاهی به آینده داشته‌ایم. من حس می‌کنم کاملاً آمادگی حضور در فرمول یک را داریم و می‌توانیم باعث ارزشمندتر شدن این مسابقات و افزایش هیجان بین طرفداران شویم

کادیلاک و آندرتی در فرمول یک 2025

او ادامه می‌دهد:

من افتخار می‌کنم که جنرال موتورز، کادیلاک و آندرتی این هدف را دنبال می‌کنند. جنرال موتورز و ما میراث مهمی در علاقه به مسابقات داریم. ما هم‌اکنون فرصت ترکیب کردن علاقه به موتور اسپرت و استفاده از نوآوری‌ها برای خلق یک تیم آمریکایی واقعی برای فرمول یک را داریم.

پیشرانه مورد استفاده تیم در فرمول یک 2025

این تیم جدید در ابتدا پیشرانه موردنیاز خود را از شرکت ثالث دریافت خواهد کرد. اما هم کادیلاک و هم آندرتی می‌خواهند پشتیبانی فنی را به عنوان بخشی از همکاری‌های یکدیگر داشته باشند. این تیم در مقر جدید آندرتی که هم‌اکنون در حال احداث در ایندیاناست مستقر خواهد شد. و از سال ۲۰۲۵ کار خود را شروع خواهد کرد. بخشی از کارها نیز در اروپا انجام خواهد شد. از زمان پیوستن تیم هاس به فرمول یک در سال ۲۰۱۶ تاکنون تیم جدید دیگری به این رشته ورزشی اضافه نشده. اما گفته می‌شود برخی شرکت‌ها علاقه‌مند به حضور در آن هستند.

کادیلاک فرمول یک

راننده حاضر در این تیم

هر تیم جدیدی که به دنبال رقابت در فرمول یک باشد باید ۲۰۰ میلیون دلار را به عنوان سپرده به فیا پرداخت کند. تا این مبلغ صرف بخش‌های مختلف این ورزش پرهزینه شود. از زمانی که آندرتی برای اولین بار درباره علاقه‌مندی خود به حضور در فرمول یک سخن گفته، آرزوی حضور یک راننده آمریکایی در این مسابقات یعنی کالتن هرتا نیز مطرح بوده است. هرتا هم‌اکنون برای آندرتی در مسابقات ایندی مسابقه می‌دهد. از آندرتی درباره اینکه هنوز هم مشتاق حضور هرتا در فرمول یک است یا خیر پرسیده شده. او می‌گوید:

ما قطعاً برنامه‌هایی برای نشاندن یک راننده آمریکایی روی صندلی خودروهای فرمول یک داریم. من فکر می‌کنیم همه شما می‌دانید که او کیست. کالتن هم‌اکنون با ما برای مسابقات ایندی قرارداد دارد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که یک راننده آمریکایی در فرمول یک حضور پیدا می‌کند.

کادیلاک و آندرتی

علاقه کادیلاک به فرمول یک در ادامه گسترش حضور این خودروساز در مسابقات خودرویی که شامل ورود به مسابقات قهرمانی استقامت جهان بوده صورت می‌پذیرد. مارک روس رئیس جنرال موتورز می‌گوید:

کادیلاک و فرمول یک با رشد جذابیت خود مواجه هستند. برند ما سابقه زیادی در موتور اسپرت داشته و افتخار می‌کنیم که فرصت نمایش خلاقیت و طراحی برندی آمریکایی در فرمول یک پیدا شده است.

منبع: پدال

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *