جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

معرفی پیست های اتومبیلرانی مشهد: کلوب دریفت امیر

معرفی پیست های اتومبیلرانی مشهد: کلوب دریفت امیر

اگر اهل اتومبیلرانی باشید، ورزش کارتینگ را احتمالا می‌شناسید. اما می‌دانستید در پیست های اتومبیلرانی مشهد، می‌توانید یک دریفت کم هزینه و ایمن را تجربه کرد؟ با ما همراه باشید.

دریفت ترایک چیست؟

دریفت ترایک یک وسیله سه چرخه است. هدف اصلی این وسیله دریفت زدن (سر دادن عقب ماشین) و اجرای حرکات نمایشیست. این وسیله قواره‌ای مشابه کارت (ماشین کارتینگ) دارد. از صندلی به سمت عقب خودرو همان تجهیزات کارتینگ را داراست. یعنی چرخ ها، پیشرانه و همه چیز مشابه کارتینگ هستند. به جز یک تفاوت جزئی. آنهم اینکه روی تایرهای عقب یک حلقه PVC قرار گرفته است. این باعث می‌شود وسیله شرایطی مشابه دریفت زدن را مهیا کند. به عبارت دیگر کاری که با این وسیله انجام می‌دهید دریفت مصنوعی است.

معرفی پیست های اتومبیلرانی مشهد: کلوب دریفت امیر
یک دریفت ترایک تازه تمام شده در مجموعه دریفت امیر

از صندلی به سمت جلوی ماشین اما قضیه فرق می‌کند! همانطور که مشاهده می‌کنید شما چرخ موتورسیکلت دارید و دسته موتور. یعنی شما باید با استفاده از دسته موتور، ترمز و گاز به وسیله جهت و زاویه بدهید. در حالی که چرخ های عقب همواره در حال سر خوردن هستند.

ایده دریفت ترایک در پیست های اتومبیلرانی مشهد چگونه به وجود آمد؟

ایده پیست اختصاصی دریفت ترایک در سال 1393 از کارتینگ ارشاد مشهد استارت خورد! عده‌ای از مشتریان کارتینگ همیشه قصد داشتند عقب ماشین های کارتینگ را بچرخانند و دریفت بزنند. اما خب دریفت زدن در کارتینگ و به طور کلی رشته سرعت ممنوع است. چون علاوه بر اینکه تایم شما را خراب می‌کند، برای صاحب پیست استهلاک و خرج به همراه دارد. امیر باظهوری (موسس این مجموعه) که در آن زمان در کارتینگ ارشاد مشغول به کار بود ایده دریفت ترایک را ارائه داد.

این مجموعه در ابتدا در سید رضی فعالیت داشت. اما مساحت کوچکی داشت. ساخت و ساز مجموعه حاضر اما در سال 1400 آغاز شد و اوایل سال 1401 به پایان رسید. در بازدید تیم وبسایت اتوپیا از این مجموعه، دریافتیم که به لحاظ امکانات و کیفیت بسیار کامل تر از مجموعه قبلیست.

معرفی پیست های اتومبیلرانی مشهد: کلوب دریفت امیر

چرا دریفت ترایک رشته مناسبی برای ماشینبازهاست؟

رشته دریفت که با ماشین های دیفرانسیل عقب انجام می‌شود بسیار پرهزینه بوده و برای همه در دسترس نیست. از اینرو دریفت ترایک علاوه بر اینکه ایمن و کم هزینه است، کار کردن با آن نسبت به خودروی دیفرانسیل عقب ساده‌تر هم هست. و علاوه بر این رشته‌ای بسیار جوان به حساب می‌آید چرا که تنها حدود 10 سال از به وجود آمدن این ورزش در دنیا می‌گذرد! این وسیله تا قبل از آن بدون موتور استفاده می‌شده. بعدها عده‌ای جوان خوش ذوق در یوتیوب ویدئوهای نوع موتوردار این وسیله را آپلود کردند و اینطور بود که دریفت ترایک موتوردار به وجود آمد.

همین جوان بودن این رشته باعث شده تا رو به پیشرفت باشد.

پروژه های آینده کلوب دریفت امیر

موتورسیکلت های کاستوم، بیبی دریفت و کریزی کارت از جمله پروژه های در حال اجرای این مجموعه

کلوب دریفت امیر پروژه های زیادی را در حال اجرا دارد که بعضی از آنها را فعلا به شما نمی‌گوییم. ? جدا از شوخی اما یکی از آنها وسیله‌ای خاص و جدید به نام کریزی کارت است. تلفیقی از ماشین های کارتینگ، دریفت ترایک و اسکیت! این وسیله 6 چرخ روی 4 چرخ کارت حرکت می‌کند و موقعی که راننده ترمز دستی را می‌کشد، 2 چرخ کارتینگی عقب جمع می‌شود و چرخ های اسکیتی درگیر می‌شوند.

مطمئنیم کریزی کارت می‌تواند علاقه مندان بسیاری را از طرفداران کارتینگ و دریفت ترایک به خود جذب کند.

کیاوش باظهوری، یکی از موسسان مجموعه

دریفت ترایک برقی مخصوص کودکان یکی دیگر از پروژه های در حال انجام بوده که برای کودکان کاملا ایمن است.

همچنین یکی از دریفت ترایک های در حال تکمیل مجموعه از ترمز جلو و عقب برخوردار می‌باشد که امکانات راننده برای دریفت زدن را اضافه می‌کند.

معرفی پیست های اتومبیلرانی مشهد: کلوب دریفت امیر
نمای کلی پیست

آیتم دیگری که اضافه خواهد شد کافه دریفت است که علاقه مندان می‌توانند از کافه رستوران مجموعه استفاده کنند.

کلوب دریفت در میان پیست های اتومبیلرانی مشهد

ادمین وبسایت وزین (!) اتوپیا در حال دریفت زدن

در انتها اگر با پیست ثامن مشهد و کارتینگ ارشاد آشنا هستید این مجموعه هم می‌تواند یکی از پاتوق های شما ماشین‌بازها باشد!

آدرس: ابتدای بلوار فرودگاه، پیست پارک مشهد

عکس ها: نیما امیدی‌زاده

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *