جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

یک روز در کارتینگ ارشاد

یک روز در کارتینگ ارشاد

کارتینگ ارشاد را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین های کارتینگ کشور می‌شناسند. اما حقایقی در مورد کارتینگ هست که احتمالا نمی‌دانید! برخی از شما شاید این موضوعات را کم و بیش از زبان سرپرستان پیست ارشاد شنیده باشید، اما به هر حال نوشتن از این حقایق خالی از لطف نیست.

خلاصه‌ای از تاریخچه کارتینگ در ایران

یک روز در کارتینگ ارشاد
پدوک پیست و تصاویر دستاوردهای پیست کارتینگ ارشاد

استفاده کارتینگ در ایران آنهم برای عموم از سال 1379 استارت خورد. و قطعا کسانی به فکر احداث پیست در ایران افتادند که از قبل در زمینه اتومبیلرانی فعالیت داشتند. در تهران گروهی از همین افراد فعال شامل آقایان بابک جباری، شیخ رضایی و عده‌ای دیگر پروژه ساخت پیست فرمولا (بخش کارتینگ آزادی) را به مرحله اجرا رساندند.

اما جالب است بدانید پیشینه کارتینگ در ایران به سال های پیش از انقلاب 57 برمی‌گردد. در دهه 40 شمسی گروهی از کارمندان انگلیسی شرکت نفت، پیست کوچکی را در آبادان احداث کرده بودند. در آنجا رقابت های دوستانه‌ای بین آنها جریان داشت.

تاریخچه کارتینگ ارشاد

یک روز در کارتینگ ارشاد
نمایی از پیت لین پیست

پیست ارشاد اما در همان سال ها در مشهد آغاز به کار کرد. در همان ابتدای کار قهرمانانی را مانند کوروش محمدخانی و بعدها میلاد توپی پرورش داد. کوروش محمدخانی موفق شد وارد مسابقات فرمولا 3 هم بشود. میلاد توپی هم به مسابقات جهانی کارتینگ راه یافت. بعدها علیرضا بهنام هم موفق به کسب نایب قهرمانی مسابقات کشوری کارتینگ شد.

تجربه باگی سواری در کارتینگ ارشاد

یک روز در کارتینگ ارشاد
نمایی از آرامش پیش از طوفان!

کارتینگ ارشاد به تازگی یک آیتم ویژه شبیه سافاری را به امکانات خود اضافه کرده است. مربی باگی را در یک مسیر رالی هدایت می‌کند و شما جیغ می‌زنید! ? یا به عبارتی از سواری لذت می‌برید.

تجربه کارتینگ رنتال

یک روز در کارتینگ ارشاد
ادمین اتوپیا در حال کارت سواری

ماشین های کارتینگ (کارت ها) دو دسته‌اند. آنهایی که به منظور کرایه دادن به مشتری ساخته می‌شوند. و آنهایی که برای مسابقات استفاده می‌شوند. شما در این مجموعه می‌توانید بین چند مدل کارت رنتال بسته به وزن و سنتان انتخاب کنید. که طبیعتا برای وزن بالاتر مدل قوی‌تر توصیه می‌شود.

پاتوقی آشنا برای ماشین‌بازها

یک روز در کارتینگ ارشاد
نمای پانوراما از مسیر پیست

در کل می‌توان گفت همه چیز کارتینگ ارشاد برای ماشین‌بازهای حرفه‌ای آشناست. از دفتر پیست گرفته تا مناظر اطراف و … . پیست ارشاد. در انتها از مسئولین پیست از جمله آقای احسان جهانگیری، سعید توپی و میلاد توپی برای زحماتشان در این مجموعه سپاس گزاریم.

یک روز در کارتینگ ارشاد
احسان جهانگیری راد، مربی کارتینگ و به نوعی استاد معنوی (!) ادمین اتوپیا

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *