جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

5 نکته کلیدی رانندگی کارتینگ برای مبتدی ها

5 نکته کلیدی رانندگی کارتینگ برای مبتدی ها

رانندگی کارتینگ، رشته مادر اتومبیلرانی سرعت محسوب می‌شود و در عین سادگی، بسیار پیچیده و طاقت فرسا است. در اینجا با نکات کلیدی این رشته آشنا می‌شویم. ?

1. پیست را به دقت بررسی کنید و راننده های سریع را زیر نظر بگیرید.

5 نکته کلیدی رانندگی کارتینگ برای مبتدی ها
یک راننده در حال زاویه دادن

اگر امکانش را دارید، مدتی زودتر از تمرینتان به پیست بیایید و راننده های سریع را زیر نظر بگیرید. با دقت به رانندگی آنها نگاه کنید. عواملی که باید مدنظر داشته باشید اینها هستند:

  • ریسینگ لاین: خط فرضی که راننده روی آن رانندگی می‌کند. در مستقیمی ها، ابتدای ورود به پیچ ها، ورودی و قله پیچ ها و خروج از پیچ ها را بررسی کنید.
  • حرکات بدن راننده اضافی نیستند! آنها را دریابید. جاهای خاصی راننده با متمایل شدن به سمت جلوی صندلی، وزنش را به جلو می‌اندازد و جاهای خاصی به سمت عقب صندلی فشرده می‌شود. به این عمل سواری می‌گویند. در ابتدای مستقیمی ها، رانندگان سرشان را پایین می‌آورند تا نیروی مقاومت باد کاهش پیدا کند. این عمل بادگیری گفته می‌شود. همچنین در هنگام ورود به پیچ ها راننده بر حسب جهت پیچ به سمت راست یا چپ متمایل می‌شود و به ماشین زاویه می‌دهد.

2. اشتباه شماره یک در رانندگی کارتینگ

5 نکته کلیدی رانندگی کارتینگ برای مبتدی ها
مثل قلی (این دوستمان) نباشید!

اشتباه اکثر رانندگان مبتدی در کارتینگ اینجاست که پوزیشن درست نشستن و گرفتن فرمان را رعایت نمی‌کنند. رانندگان مبتدی اغلب موقعیت دستهایشان را جابجا می‌کنند. این احتمالا از آنجا ناشی می‌شود که تصور می‌کنند کارت (ماشین کارتینگ) هم مثل ماشین سواریست. دست ها را در کارتینگ باید در وضعیت 10 و 10 دقیقه قرار دهید. و دیگر جایجا نکنید.

3. قانون طلایی سبقت گیری در رانندگی کارتینگ

5 نکته کلیدی رانندگی کارتینگ برای مبتدی ها
شاسی یک کارت مسابقه

برای اینکه اعتماد به نفس سبقت گرفتن را کسب کنید، باید این قانون طلایی را همیشه به یاد داشته باشید.

اگر می‌توانید ماشین جلویی را با دست لمس کنید، می‌توانید سبقت بگیرید.

این قانون فقط در کارتینگ صدق می‌کند. چر ا که ماشین کارتینگ سایز کوچکی دارد و اتاق هم ندارد. بنابراین شما می‌توانید دستتان را دراز کنید و به کارت جلویی برسید.

در ضمن، بهترین جا برای سبقت گیری همیشه از داخل پیچ می‌باشد. به دلایلی که بعدا توضیح خواهیم داد.

4. کوتاه ترین مسیر و سریعترین مسیر

یکی از راه های سریع رسیدن به خدا

حتما این ضرب‌المثل معروف را شنیده اید. به تعداد آدم ها راه است برای رسیدن به خدا در کارتینگ (!). ما در اتوپیا شما این راه را نشانتان می‌دهیم و شما را به خدا نزدیک می‌کنیم! اما جدا از رسیدن به خدا، راه هایی هم هست که می‌توان با کمک آنها سریعتر شد. و آن راه ریسینگ لاین نام دارد. این خط فرضی شما را به راننده سریعی تبدیل خواهد کرد. مبحث ریسینگ لاین کمی طولانی ست و نیازمند تمرین. ولی آن را در دو جمله طلایی خلاصه می‌کنیم.

ورود آهسته به پیچخروج سریع از پیچ ، ورود از لاین داخل ⇐ خروج از لاین خارج

در ادامه یک ویدئوی آنبورد از یک راننده کارت حرفه ‌ای را خواهید دید. این ویدئو را به دقت آنالیز کنید و سعی کنید مسیر درست را در ذهن خود مجسم کنید.

ترجمه اختصاصی اتوپیا از driver61

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *