جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

از کادیلاک تا کادیلا؛ از عرش تا فرش!

از کادیلاک تا کادیلا؛ از عرش تا فرش!

اتوپیا – گروه خودروسازی سایپا، امروز با افتخار از محصول به اصطلاح جدیدش رونمایی کرد. این خودرو که کادیلا نام دارد، قرار است با برند پارس خودرو عرضه شود. این در حالیست که پیش از انقلاب، همین خودروسازان مشغول مونتاژ محصولات جنرال موتورز بودند. و همانطور که می‌دانید کادیلاک خود زیر مجموعه جنرال موتورز محسوب می‌شود. این خود نشان دهنده عمق فاجعه است. صنعتی که پیش از این کادیلاک را داشت اکنون به کادیلا رسیده است. برای بررسی این خودرو با اتوپیا همراه شوید. ?

کادیلا از کجا آمده؟

از کادیلاک تا کادیلا؛ از عرش تا فرش!

این خودرو در واقع نسخه بومی‌سازی شده (بخوانید نسخه کم کیفیت) همان رنو لوگان یا L90 ایست که سالیان سال مونتاژ شده بود. با این تفاوت که یک فیس لیفت کلی روی آن اعمال شده است. این فیس لیفت هم کپی زشتی از محصولات آمریکایی از جمله شورولت است. به عبارتی دیگر این خودرو هم مانند بقیه خودروهای داخلی فقط برای این تولید شده که صنعت خودروی داخلی ظاهر نویی به خود بگیرد. وگرنه در جهت افزایش سطح ایمنی و کیفی آن تلاشی صورت نگرفته است.

طراحی داخلی

از کادیلاک تا کادیلا؛ از عرش تا فرش!

داخل خودروی کادیلا، باوجود تزئینات جدیدی که برای این محصول در نظر گرفته شده، فرم و شکل همان پراید داخلی را حفظ کرده است. بنابراین فضای داخلی به همان خشکی و بی روحی هست که همیشه بوده.

پیشرانه کادیلا

از کادیلاک تا کادیلا؛ از عرش تا فرش!

سایپا در کنار این خودرو، از یک خط تولید پیشرانه هم رونمایی کرده که نام این پیشرانه ME16 است. در واقع همان پیشرانه TU5+ ایران خودروست که برندش عوض شده! گیربکس هم از یک کمپانی چینی به عاریه گرفته شده.

کادیلا چگونه خودروییست؟

با این حساب می‌توان گفت که کادیلا آش شله قلم کاریست دست پخت سایپا که در شرایط بسیار کثیفی طبخ شده است. نتیجه خوردن این آش هم چیزی نیست جز اسهال! در نتیجه تا اطلاع ثانوی این آش (ببخشید این خودرو ) را نخرید. و در کل اگر در حال حاضر صاحب خودرو هستید، هیچ خودروی داخلی را نخرید. مگر اینکه بخواهید اسهال شوید!

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *