جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

6 شغل مربوط به خودرو که نمی‌دانستید وجود دارند!: قسمت اول

6 شغل مربوط به خودرو که نمی‌دانستید وجود دارند!: قسمت اول

اتوپیا – مشاغل مربوط به خودرو زیادند. از صافکاری گرفته تا متصدی بنگاه ماشین و راننده مسابقه. اما 6 شغل مربوط به خودرو وجود دارند که احتمالا در مورد آنها نشنیده‌اید…

6. شغل مربوط به خودرو: تخریب ماشین برای سینما!

6 شغل مربوط به خودرو که نمی‌دانستید وجود دارند!: قسمت اول

در مورد اوراق کردن ماشین های کهنه احتمالا شنیده‌اید. اما آیا می‌دانستید عده‌ای هستند که کارشان این است که ماشین را برای تفریح خراب کنند؟ در شرکت هایی مثل J.E.M effects تکنسین هایی مشغول به کارند که ستون ها و فریم های داخلی ماشین را به صورت تخصصی برمی‌دارند. این باعث می‌شود موقعی که ماشین در جریان بدلکاری‌ها تصادف می‌‎کند، به سینمایی‌ترین شکل ممکن له شود! البته باید در نظر داشت که این برداشتن ستون ها نباید طوری باشد که از بیرون قابل روئیت باشد.

5. طراحی و ساخت آدمک های تست تصادف

6 شغل مربوط به خودرو که نمی‌دانستید وجود دارند!: قسمت اول

سازمان جهانی امنیت ترافیک سالیانه ده ها میلیون دلار تنها برای ماشین های تست تصادف هزینه می‌کند. هزینه اصلی اما برای آدمک های تست تصادف صرف می‌شود. بنا به گزارش این سازمان، ارزش هریک از این آدمک ها بالغ بر یک میلیون دلار تخمین زده می‌شود! یکی از مهندسین این شرکت در مورد ارزش بالای این آدمک ها توضیح می‌دهد:

ممکن است به نظر شبیه اسباب بازی یا نهایتا مانکن برسد، اما در واقع مهندسی آن بسیار پیچیده است. ترکیبی از متریال های مختلف. و البته شبکه‌ای شامل سنسورهایی با جزئیات فراوان که به دقت تعبیه شده‌اند. وظیفه این سنسورها اینست که کوچکترین ضربات وارد شده به آدمک را شناسایی کنند و به گیرنده ارسال کنند.

بلیک عماد

همچنین تک تک اجزاء اسکلت این آدمک ها براساس ساختمان بدن انسان شبیه سازی شده‌اند و بعدا ماشین کاری می‌شوند. بدنه آدمک هم با دست تراشیده می‌شود.

4. تمیز کردن قطعات خودرو با استفاده ازشلیک یخ خشک

6 شغل مربوط به خودرو که نمی‌دانستید وجود دارند!: قسمت اول

در این شغل مربوط به خودرو به جای شستن خودرو با استفاده از آب که ساعت ها زمان می‌برد، می‌توان با کمک یخ خشک فورا کار را تمام کرد!

مالک شرکت dryce nation در مورد چگونگی کارکرد این تکنولوژی بیشتر توضیح می‌دهد. و به ما می‌گوید چطور یخ خشک به داخل جرم ها و دوده ها نفوذ می‌کند.

ما هیچگاه تفنگ یخ خشک را یکجا متمرکز نمی‌کنیم. این به این خاطر است که فشار یخ خشک بالاست و ممکن است قطعه را سوراخ کند. ما در این پروسه سه تا عامل داریم که باعث کنده شدن جرم ها می‌شوند. یکی انرژی جنبشی که توسط فشار خود دستگاه ایجاد می‌شود. دومی دمای منفی 109 درجه که اصطلاحا باعث آب رفتن اجرام می‌شود. و آخری فرآیند تصعید. این چند عامل به خوبی با هم عمل می‌کنند تا شاهد جرم زدایی هرچه بهتر باشیم.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *