جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

20 موتور کانسپت که باید تا امروز آنها را می‌دیدیم: قسمت اول

20 موتور کانسپت که باید تا امروز آنها را می‌دیدیم: قسمت اول

اتوپیا – هر نامی می‌خواهید رویشان بگذارید. موتور کانسپت، نمایشی یا آینده‌نگر. برای مدت طولانی خبری از آنها نبوده. اما ممکن است هر لحظه آنها را ببینیم!

20. سوزوکی Falcorustyco

20 موتور کانسپت که باید تا امروز آنها را می‌دیدیم: قسمت اول
کانسپت سوزوکی Falcorustyco، که در سال 1985 رونمایی شد از پیشرانه v4 بهره می‌برد.

اولین موتور کانسپت دوره مدرن این سوزوکی بود که در موتور شوی توکیو رونمایی شد. سوزوکی می‌تواند این مسئله را تکذیب کند؛ اما شباهت این مدل با موتورهای فیلم tron به نظر اتفاقی نمی‌رسد! این مدل از پیشرانه v4 با 3 سوپاپ در هر سیلندر قدرت می‌گرفت و به ترمز هیدرولیک هم مجهز بود. این امکانات در آن زمان بسیار پیشرفته محسوب می‌شد و امکان تولید انبوه این مدل فراهم نبود.

19. موتور کانسپت سوزوکی GSX1000 Katana

20 موتور کانسپت که باید تا امروز آنها را می‌دیدیم: قسمت اول

کانسپت دیگری از سوزوکی که سال پیش از Falcorustyco معرفی شد کاتانا نام داشت. اسکیس های این مدل به قلم طراح ارشد سابق bmw یعنی هانس موت انجام شد. این مدل از پایداری بالا و ضریب آیرودینامیک پایین بهره می‌برد. ردپای شمایل کلی این موتور را می‌توانید در طرح هایی که بعد از این تولید شدند ببینید.

18. موتور کانسپت سوزوکی nuda

سوزوکی احتمالا از بازخورد مثبت مدل Falcorustyco در سال 1985 خوشحال شد. چرا که سال بعد با این مدل کانسپت به نمایشگاه توکیو بازگشت. مشخصات بارز این موتور شامل پلوس دومحوره و یک سیستم تزریق سوخت کامپیوتری می‌شد. این سیستم موقعیت سنسور گاز و دور موتور پیشرانه را کنترل می‌کرد.

17. کریگ وتر KZ1000 Mystery Ship

کریگ وتر در حالی “کشتی اسرار آمیز” خود را از روی کاوازاکی kz1000 ساخت، که به طرز اسرار آمیزی هیچگاه به تولید نرسید.

در همان حال در آمریکا اما، کریگ وتر سخت مشغول توسعه مدل کانسپت خودش بود. طراحان به سرعت مشغول طراحی یک مدل آینده‌نگر بر اساس کاوازاکی kz1000 شدند. روی کاغذ همه چیز خوب پیش رفت. اما استایل خاص موتورسیکلت موجب شد تا پروژه به بن بست بخورد.

ادامه دارد…

ترجمه اختصاصی اتوپیا منبع: cycleworld

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *