جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

Ineos grenadier، یک لندرور قدیمی، غریبه آشنا!

Ineos grenadier، یک لندرور قدیمی، غریبه آشنا!

اتوپیا – نامش غریب است. ولی ظاهرش آشنا. این شکل و شمایل را ما ایرانی ها پیش از این در لندرور و بعدا در پاژن دیده‌ایم. اما این خودرو دقیقا چیست؟

این خودرو دقیقا چیست؟

Ineos grenadier، یک لندرور قدیمی، غریبه آشنا!

احتمالا suv هایی نظیر بنتلی بنتایگا و رولز رویس کولینان را دیده‌اید. همان هایی که موکت هایشان از جنس پشم گاومیش است. خب این لندرور اصلا از آن نوع خودروها نیست. در واقع طراحی داخلی بسیار زمختی دارد و همینطور کوبش وحشتناک در حین سواری! کمپانی تیونر این خودرو یعنی ineos، گفته هدف آنها این است که روح خشن این خودرو را با مهندسی آلمانی ترکیب کنند. می‌دانید این خودرو برای چه افرادی مناسب است؟ آن دسته از افراد که هر روز دور مزرعه می‌دوند و شب ها در دشت های آفریقا اتراق می‌کنند.

بسیار خب، ولی چرا باید از این شرکت گمنام خودرو بخریم؟ آنهم یک لندرور قدیمی؟

این شزکت چندان هم گمنام نیست فقط نامش کمتر در رسانه ها مطرح شده است! در واقع، ineos سومین شرکت نفتی بزرگ دنیا محسوب می‌شود! همچنین یک سوم سهام تیم فرمول یک مرسدس-AMG را در اختیار دارد.

خب اینها چه ربطی به یک آفرودر قدیمی داشت؟

Ineos grenadier، یک لندرور قدیمی، غریبه آشنا!

ربط دارد، چرا که جیم رتکلیف، مدیر اجرایی این کمپانی علاقه خاصی به خودروها و به خصوص خودروهای کلاسیک دارد و تمام عمرش را وقف رانندگی و ساخت اینگونه خودروها کرده است. برای همین است که grenadier را ساخته.

برای ما بیشتر از این لندرور خاص بگو

از نظر ظاهری، این شزکت نمای بیرونی ماشین را تغییرات کمی ایجاد کرده. چون بیایید روراست باشیم، هیچکس نمی‌خواهد یک لندرور قدیمی با ظاهر مدرن و طراحی رادیکال داشته باشد.

در مورد پیشرانه و تغییرات فنی چطور؟

Ineos grenadier، یک لندرور قدیمی، غریبه آشنا!

پیشرانه هایی که برای این مدل در نظر گرفته شده اند عبارتند از: 3 لیتری 283 اسب بخاری و توربودیزل 248 اسبی. البته ناگفته نماند که گشتاور مدل دیزل به مراتب بالاتر است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم تنها گزینه موجود برای جعبه دنده می‌باشد.

ماشین خوبیست؟

Ineos grenadier، یک لندرور قدیمی، غریبه آشنا!

بیشتر استارت آپ های خودرویی امروزه معمولا یک کار را انجام می‌دهند: یک سوپرکار الکتریکی تولید می‌کنند و بعد هم سریعا ورشکستخ می‌شوند! اما در مورد ineos اینطور نیست. چرا که اولا پشتوانه مالی قوی دارد. و دوما کار عقلانی را انجام می‌دهد. یعنی تولید ماشین بنزینی!

ترجمه اختصاصی اتوپیا منبع: top gear

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *