جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

نگاهی به طرح اسقاط برای واردات خودرو و حاشیه های اخیر:

نگاهی به طرح اسقاط برای واردات خودرو و حاشیه های اخیر

هنوز سالهای زیادی از روزهای تلخ کلاسیک دوستان در دهه هشتاد شمسی و طرح نسنجیده تعویض خودروهای فرسوده نگذشته که دوباره شاهد تکرار تاریخ هستیم. لازم به توضیح نیست که چه خودروهای ارزشمندی در آن زمان، هم بخاطر نسنجیده بودن طرح اسقاط و هم طمع مالکان، به تاریخ پیوستند و از آن همه هویت، نهایتا پستی اینستاگرامی باقی ماند.

طرح اسقاط خودرو از نگاه مسئولین

نگاهی به طرح اسقاط برای واردات خودرو و حاشیه های اخیر

عجیب مسئولینی که همچون کودکان، هربار کاری بدون سنجش جوانب انجام میدهند و منتظر بازخورد والدین (جامعه) هستند تا بخشهای نادیده وظایفشان را به آنها گوشزد کنند. سوال ما از مسئولین: کجای دنیا کسی برای واردات خودرو آنهم برای مصرف شخصی باید در بیابانهای اسقاط خودرو دنبال گواهی بدود؟ واقعا فکری هم برای اجرایی بودن طرح کرده اید و به این نتیجه رسیده اید؟ دوم اینکه فرضا این خبر غلط باشد و طبق معمول تکذیب شود. حتی سلطان اسقاط هم اعدام شود. چه کسی جوابگوی نوسان بازار است؟ فکر کرده اید با افزایش قیمت ماشین پنجاه ملیونی به چهارصد ملیون، خودروهای رده بالاتر هم گران شده و نهایتا با افزایش قیمت خودرو، تورم مضاعفی کل ایران را فرامیگیرد؟! قرار است واردات خودرو برای رفاه مردم باشد یا عذاب جامعه؟

از نگاه مردم

نگاهی به طرح اسقاط برای واردات خودرو و حاشیه های اخیر

و عجیبتر از مسئولین نالایق، مردمی هستند که انگار فراموش کرده اند در این دو دهه چقدر افسوس خوردند که چرا اتومبیلهایشان را دادند و آردی و پراید ثبت نام کردند. اگر سیل آگهی های این روزها همه واقعا اسقاطی است پس از کسی توقعی برای معاینه، بیمه و تعویض پلاک برای چنین خودروهایی نباید داشت. نمیشود در یک لحظه یک خودرو بنا به نفع این گروه اسقاطی باشد و یک لحظه کلاسیک. فرق کلاسیک سوار و ابن الوقت در همین نکته است که عشقش با کوچکترین نوسان بازار با پول معامله نمیشود.

عکسها آرشیوی از برخی خودروهای اسقاط شده در دهه هشتاد شمسی است.

منبع: اینستاگرام کلاسیکوپدیا

نظر شما

ما در اتوپیا میخواهیم نظر شما را درباره این طرح بدانیم. چه تجربه‌ای از طرح اسقاط خودرو دارید؟ با این طرح موافق هستید یا مخالف؟ چرا؟

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *