جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

نظر کلارکسون و می در مورد مسابقات فرمول یک + ویدئو

نظر کلارکسون و می در مورد مسابقات فرمول یک + ویدئو

اتوپیا – در سالهای اخیر مسابقات فرمول یک به نقطه اوج خود از نظر پوشش رسانه‌ای رسیده است. اما آیا به همان اندازه نیز جذاب هست؟ کلارکسون و می اینطور فکر نمی‌کنند! اما دلیل آنها چیست؟ و مهم تر از همه اینکه چطور می‌توان به جذابیت مسابقات افزود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه شوید.

نظز جیمز می

جیمز می برخلاف کلارکسون کمی محتاطانه و ملایم تر نظر خود را عنوان کرده است.

– کلارکسون میگه باله ها باید ممنوع بشن. و ایده بدی هم نیست. اما قبل از اون بیاین یه پرسش بنیادی رو مطرح کنیم. آیا فرمول یک نوعی نمایش محسوب میشه یا یک میدان برای عرض اندام شرکت ها در زمینه تکنولوژی؟

من فکر می‌کنم دومی باشه. چون در غیر این صورت دیگه قابل تماشا هم نیست.

اما چکار میشه کرد؟

خب قانونایی که من وضع می‌کنم اینهاست. اول اینکه هیچ محدودیتی یه جز ابعاد در مورد ماشینا نداریم. هر کار دیگه‌ای میتونین انجام بدین. مثلا موتور زغال سنگی یا بخاری استفاده کنید.

قانون دوم من اینه که تیم ها راننده ثابت ندارن. به جاش، هر هفته راننده ها به صورت تصادفی از بین تمام راننده های دنیا انتخاب میشن. مراحل تست، تمرین و کوالیفای رو میگذرونن و میرن برای مسابقه!

نظر کلارکسون راجع به مسابقات فرمول یک مدرن

نظر کلارکسون و می در مورد مسابقات فرمول یک + ویدئو

من فرمولا e رو به فرمول یک ترجیج میدم. حتی ترجیحم اینه که رشد کردن گل ها رو مدام تماشا کنم تا فرمول یک مدرن.

جرمی کلارکسون

اما چطور میتونیم فرمول یک رو اصلاح کنیم؟

– خب اول از همه از شر ناظرای مسابقه خلاص میشیم. هرچه مسابقات خطرناک تر باشه بهتره! اصلا یه قانون وضع می‌کنیم که هر کی خطرناک تر رانندگی کنه بهش امتیاز اضافه میدیم.

دوم اینکه ماشینا باید مستحکم تر باشن تا بتونن ضربات چرخ به چرخ رو تحمل کنن.

و سوم اینکه ریاست فرمول یک باید از کریکت الگو بگیره. من طرفدار کریکت نیستم اما کاری که فدراسیون کریکت میکنه قابل تحسینه. اونا یه مسابقه 5 روزه خسته کننده رو به یک رویداد پرشور تبدیل می‌کنن. اما تو فرمول یک چیزی که ما هر هفته می‌بینیم اینه که لوئیس همیلتون به سادگی برنده میشه.

پیام من به هرکی نمی‌خواد یه مسابقه جذاب رو شاهد باشیم اینه: برید گمشین! استراتژیست های فراری، برن گمشن.

مرسدس نمیخواد اشکالی نداره بره گمشه! ممکنه فراری بگه خب ما استراتژی مارکتینگ و از این چرندیات داریم. ولی میدونین چیه؟ همشون برن گم شن!

ادامه فحاشی های کلارکسون در ویدئوی زیر. ?

مسابقات فرمول یک، علم یا نمایش؟

در مجموع می‌توان گفت نظر هر دو مجری قابل بحث می‌باشد. شاید همه ایده های آنها را نتوان عملی کرد ولی فرمول یک می‌تواند از این نظرات الهام بگیرد و آنها را در مسابقات بعدی منعکس کند.

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *