جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

فرمول یک سنگاپور 2023 و افتخار برای کارلوس ساینز

فرمول یک سنگاپور 2023 و افتخار برای کارلوس ساینز

نوار پیروزی‌های مکس ورستپن در مسابقه فرمول یک سنگاپور 2023 شکسته شد و این‌بار، راننده فراری توانست سکوی نخست را فتح کند.

پیست خیابانی مارینابی

سنگاپور یکی از کشورهای باسابقه آسیایی در رقابت‌های موتوراسپرت است. این کشور از سال ۱۹۶۶ میزبانی مسابقات مختلف در سطح جهانی را آغاز کرد و حالا با پیست خیابانی مارینابی (Marina Bay Street Circuit) برای فرمول یک شهرت دارد. این مسیر، سال ۲۰۰۸ افتتاح شد تا نمونه آسیایی موناکو باشد. جایزه بزرگ سنگاپور در یک دور، ۴/۹۴ کیلومتر است و در مجموع ۶۲ دور، ۳۰۶ کیلومتر فراهم می‌کند. هرسال حدود ۹۰ هزار نفر بیننده این مسابقه از نزدیک هستند.

فرمول یک سنگاپور 2023 و افتخار برای کارلوس ساینز

دومین پیروزی کارلوس ساینز

دیروز مسابقه فرمول یک سنگاپور 2023 برگزار شد و برای اولین بار، راننده‌ای به پیروزی رسید که عضو ردبول نبود. در ۱۴ مسابقه قبلی، مکس ورستپن ۱۲ مرتبه و سرجیو پرز ۲ مرتبه روی سکوی اول ایستادند؛ اما در سنگاپور نوبت به راننده ۲۹ ساله فراری رسید تا فاتح مسابقه شود. حالا کارلوس ساینز، پس از ۹ سال حضور در فرمول یک و انجام ۱۷۸ مسابقه، دومین پیروزی خود را جشن گرفته است.

فرمول یک سنگاپور 2023 و افتخار برای کارلوس ساینز

تعیین خط فرمول یک سنگاپور 2023

کارلوس ساینز در تعیین خط هم موفق شده بود بهترین زمان‌گیری را داشته باشد و مسابقه اصلی را از رده‌ی نخست شروع کند. در پایان رقابت، او توانست با زمان یک ساعت و ۴۶ دقیقه و ۳۷/۴۱۸ ثانیه پیروز شود. عجیب‌تر اینکه لاندو نوریس راننده مکلارن با اختلاف زمانی ۰/۸۱۲ ثانیه دوم شد و لوئیس همیلتون به جایگاه سوم رسید. راننده پرافتخار مرسدس در پایان مسابقه، ۱/۲۶۹ ثانیه زمان بیشتر نسبت به کارلوس ساینز داشت. چارلز لکلرک، مکس ورستپن و پیر گسلی، جایگاه چهارم تا ششم فرمول یک سنگاپور را کسب کردند.

فرمول یک سنگاپور 2023 و افتخار برای کارلوس ساینز
Formula One F1 – Singapore Grand Prix – Marina Bay Street Circuit, Singapore – September 16, 2023 Ferrari’s Carlos Sainz Jr. celebrates qualifying in pole position REUTERS/Caroline Chia

پس از ۱۵ مسابقه فرمول یک ۲۰۲۳، مکس ورستپن ۳۷۴ امتیاز دارد و صدرنشینی را ادامه می‌دهد. سرجیو پرز دیگر راننده ردبول در رده‌ی دوم دیده می‌شود و ۲۲۳ امتیازی است. رقابت جالب برای کسب مقام سوم، بین لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو با امتیازهای ۱۸۰ و ۱۷۰ وجود دارد. در رده‌های پنجم و ششم، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک رانندگان فراری هستند.

با پایان مسابقه فرمول یک سنگاپور 2023، ردبول در جدول تیم‌ها، ۵۹۷ امتیاز دارد و برای جشن قهرمانی آماده می‌شود. مرسدس و فراری و استون مارتین به ترتیب با ۲۸۹ و ۲۶۹ و ۲۱۷ امتیاز در رده‌های بعدی هستند. با این شرایط، نایب قهرمانی فراری در فرمول یک ۲۰۲۳ دور از ذهن نیست.

جدوب امتیازات پس از فرمول یک سنگاپور 2023

فرمول یک سنگاپور 2023 و افتخار برای کارلوس ساینز

یکشنبه هفته آینده، پیست سوزوکا ژاپن میزبان مسابقه جایزه بزرگ خواهد بود.

منبع: پدال

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *