جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به اتوپیا خوش آمدید!
اینجا همه چیز از زبان ماشین‌بازها گفته می‌شود!

هستی رضایی، قهرمان موتورکراس ایران: می‌خواهم روی سکوی اول جهان بایستم

هستی رضایی، قهرمان موتورکراس ایران: می‌خواهم روی سکوی اول جهان بایستم

چند روز قبل بود که مسابقات جهانی موتورکراس در کشور ترکیه برگزار شد و تیم ملی موتورکراس ایران برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی با ترکیب کامل در این مسابقات حضور پیدا کرد

چند روز قبل بود که مسابقات جهانی موتورکراس در کشور ترکیه برگزار شد و تیم ملی موتورکراس ایران برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی با ترکیب کامل در این مسابقات حضور پیدا کرد تا اتفاق خوبی در موتورکراس ایران رقم بخورد. ایران برای نخستین بار با دو شرکت‌کننده آقا و دو خانم شامل امیررضا ثابتی‌فر، علیرضا حسین‌احمدی، هستی رضایی و مهدیس حیدرنژادگرجی در ترکیه حضور پیدا کرد. هستی رضایی، ملی‌پوش موتورکراس ایران که در شانزده سالگی ستاره بی‌چون‌وچرای این رشته است، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از حضور در مسابقات جهانی ترکیه گفت. ستاره‌ای که هدفش ایستادن بر سکوی نخست جهان است.

چطور شد که مسیر زندگی شما به سمت موتورسواری رفت و ملی‌پوش موتورکراس شدید؟
پدر من موتورسوار بود و از کودکی همیشه موتور در خانه‌مان بود. من هم به موتور علاقه‌مند شده بودم و گاهی با پدر روی موتور می‌نشستم و فرمان موتور را از او می‌گرفتم. یکبار به او گفتم موتور کوچکی هست که برای من بخری؟ تولد 9 سالگی‌ام برایم یک موتور کوچک 70 سی‌سی خرید و من موتورسوار شدم.

هستی رضایی، قهرمان موتورکراس ایران: می‌خواهم روی سکوی اول جهان بایستم.

بزرگ‌ترین مشوق شما برای حضور در موتورسواری چه کسی بود؟
خانواده. پدر و مادرم مرا تشویق کردند و من وارد این رشته شدم و آن را ادامه دادم. واقعا از آنها تشکر می‌کنم که بزرگ‌ترین حامی و مشوق من بودند و برای من خیلی زحمت کشیدند.

چند هفته قبل به مسابقات جهانی ترکیه اعزام شدید. مسابقات چطور بود و گویا فرق بزرگی هم با دیگر مسابقات شما داشت.
بله. من در حال حاضر قهرمان موتورکراس ایران هستم و در سال 2022 قهرمان سال خاورمیانه شدم. سال گذشته هم در مسابقات جهانی شرکت کردم که رنک 20 جهان را کسب کردم و امسال هم هجدهم شدم. فرق امسال با سال‌های گذشته این بود که امسال یک تیم کامل از ایران به مسابقات جهانی ترکیه اعزام شد. این مسابقات جهانی در طول سال، هفت یا هشت راند برای بانوان در کشورهای مختلف اروپایی برگزار می‌شود که یک راند آن در ترکیه برگزار می‌شد که برای ما راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر بود و راند آخری بود که در سال برگزار می‌شد که ما شرکت کردیم. بهترین‌های جهان برای این مسابقات انتخاب شده بودند که هرکدام در کشور خودشان بهترین بودند. سطح مسابقات خیلی بالا بود، طراحی پیست‌شان کلا با ما فرق داشت و ما چنین پیستی در ایران نداریم. امیدوارم چنین پیستی در ایران هم درست کنند که ما در آن تمرین کنیم.

یعنی برای اولین بار تیمی کامل از بانوان و آقایان در رشته موتورکراس از ایران راهی مسابقات جهانی شد. که یکی از آنها هستی رضایی است.
دو سال پیش خانم نعمت‌اللهی به مسابقات جهانی اعزام شد، بعد از آن من به مسابقات خاورمیانه امارات اعزام شدم و دوباره شهریور ماه سال قبل به مسابقات جهانی اعزام شدم که تنها رفتم و امسال برای اولین بار بود که دو دختر و دو پسر از تیم ملی ایران به مسابقات جهانی اعزام شدند.

مسابقات بعدی شما چیست؟
مسابقات کشوری پیش روی ماست و تاریخ آن 30 و 31 شهریور است که در شهر کرمان برگزار می‌شود.

برای حضور در این رشته چقدر درگیر کلیشه‌های موجود شدید؟ مثلا شنیده باشید این ورزش برای دخترها مناسب نیست.
من چون از کودکی وارد این رشته شدم زیاد درگیر این مسائل نشدم که بگویند این رشته مردانه است. من بیشتر تشویق شدم و درگیر این مسائل نشدم.

نهایت آرزوی هستی رضایی در موتورکراس چیست؟
شاید نتوان نامش را آرزو گذاشت اما هدفم این است که روی سکوی اول جهان بایستم. امیدوارم که بتوانم در آن جایگاه قرار بگیرم و برای آن تلاش می‌کنم.

منبع: فرهیختگان

این پست را برای دوستان‌تان بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *